Moderator: Redaktörer
Fostex skrev:Det fick du inte
Varför dessa framför a1? Vilka egenskaper har a2 som excellerar?
Fostex skrev:Vilket alternativ skulle du välja som bakkanalshögtalare?
Förtydliganden:
Du har inte har större ljudtryckskrav än vad som är möjligt med alternativ 1.
Drivningen är inga problem, du har ett 6-kanalssteg att tillgå.
Rummet är ett "typiskt" vardagsrum, om ca 20 kvadrat.
Prismässigt är kombinationerna relativt likvärdiga, och jag är nyfiken på vilken kombination som vore att föredra av de ovan nämnda.
Kanske IÖ till och med sitter inne på ett objektivt svar, det är definitivt välkommet!
Fostex skrev:Bra svar, jag köper resonemangen.
Anledningen till att jag undrar är för att a1 ju på många sätt skapar en mycket smuttare lösning. Även i större antal är dessa lättare att gömma.
Men på de sätt a2 excellerar så låter det som att det framtida valet är ganska enkelt.
De gånger jag hört a2 och a3 tycker jag att upplevelsen har varit otroligt mycket mer sömlös än hur jag har upplevt a1 hemma.
Lite har det säkert att göra med placeringen, men även här finns det kanske mer att vinna med a2.
bakerman22 skrev:Många anser att piP är Inos bästa högtalare. En del tycker kanske Pi60. Jag tycker nog a2.
Missförstå mej rätt. Jag skulle inte byta bort mina i56 mot speciellt mycket, men mina a2 skulle jag nog inte byta bort mot något.
screen skrev:Va gla ja e som har 10 x a3 då!
Nattlorden skrev:screen skrev:Va gla ja e som har 10 x a3 då!
Suck, det var inte menat som tävlande... I så fall kan jag fixa fram 16 a2 + 4 a1 om jag lyfter upp bions kommande bestyckning i tvrummet.
Och missförstod jag dig och att du verkligen har 10st a3, så hoppas jag att jag kan få göra ett studiebesök inom de kommande 20 åren och lyssna på dem....
screen skrev:Jodå, jag har 10st a3:or men jag använder endast 6st i bion.
2st har jag som "lounge-högtalare" tillsammans med en sub i matsalen
& 2st står för fäfot och behöver ses över innan dom sätts i bruk.
Kontinuerlig effekt: 40 W 80 W 160 W
Känslighet (@ 2,83 V) 1/3st: 85/89 dB 86/90 dB 88/92 dB
Rek.först.eff: 5 - 80W 10 - 150 W 20 - 300 W
Energikurva -3dB/typ.linj: 130 - 16 kHz 100 - 20 kHz 80 - 20 kHz / ±1,5 dB
Deln.fre./Branthet: Inget deln. filt. 4,4 kHz faslinjärt 3,8 kHz faslinjärt.
Dimension(b*h*d)/Vikt: 13*15*8,4 20*25*12,5 25*36*16
screen skrev:Nattlorden skrev:screen skrev:Va gla ja e som har 10 x a3 då!
Suck, det var inte menat som tävlande... I så fall kan jag fixa fram 16 a2 + 4 a1 om jag lyfter upp bions kommande bestyckning i tvrummet.
Och missförstod jag dig och att du verkligen har 10st a3, så hoppas jag att jag kan få göra ett studiebesök inom de kommande 20 åren och lyssna på dem....
Jodå, jag har 10st a3:or men jag använder endast 6st i bion.
2st har jag som "lounge-högtalare" tillsammans med en sub i matsalen
& 2st står för fäfot och behöver ses över innan dom sätts i bruk.
Tilltänkt plats är nog köket när det renoverats färdigt och då spelandes tillsammans med de i matsalen.
Jag brukar väl inte snacka "goja" om allvarliga saker heller...va...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster