Moderator: Redaktörer
PekkaJohansson skrev:Johnny Cash kan man nästan inte ha för mycket av. Framför allt måste man ha de två fängelsekonserterna från Folsom Prison och San Quentin på en och samma cd från 1989.
Dagens skivinköp:
Julian Lennon - Valotte, cd 1984
Med vänlig hälsning
Pekka
PekkaJohansson skrev:"Johnny Cash at Folsom Prison" är ganska vanlig på vinyl på både loppis och mässor så det är stor chans att du springer på den. Här i Sverige hittar man nästan alltid Englandspressen med orange etikett. San Quentin-skivan är inte alls lika intressant.
Ytterligare några inköp i dag - inga livsnödvändigheter, men ändå:
Marianne Kock – Det bästa med Marianne Kock, cd 2005
Aretha Franklin – Who’s zoomin’ who, cd 1985
Montserrat Caballé – Puccini arias, cd 1986
Snap! – World power, cd 1990
Med vänlig hälsning
Pekka
penke62 skrev:Bonnie Tyler, den plattan är ju så jäkla bra!
PekkaJohansson skrev:Snabb rapport efter lp:ns första sida: det är en väldigt bra vinyl. Skivan är ovanligt plan och välcentrerad och pickupen rör sig bara en aning i höjdled en gång per varv. Vinylen är graverad väldigt långt in - jag räknar till nära 21 minuter speltid. Klangen är möjligen något ljus men det är ju också produktionen som heller inte är ett under av renhet. Med undantag för diskantljuden i tredje spåret, "Getting so excited", låter det ändå förvånansvärt bra. Erfarenhetsmässigt är det ungefär så bra som det blir med denna slags massproducerade vinyl, det vill säga en bit kvar till cd. Jag uppskattar väldigt mycket distorsionsminskningen gentemot vinyl som man får med de goda cd-överföringar som jag förespråkar. Jag verifierade mina tidigare intryck av den japanska kompaktskivan genom att spela några takter av "Total eclipse..." och den låter likartat men renare, lika dynamiskt och kort sagt bättre. Just nu kör jag både amerikansk och japansk cd i MasVis. Det är den amerikanska som det refereras till i din länk.
Med vänlig hälsning
Pekka
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 7 gäster