Sådär, det börjar ta form!
Efter kontrollmätningar så att filtrena inte är felkopplade tog jag fram originalfiltret och började kika lite på det. Insåg att det inte var likadant som det jag hade ett schema på, hittat på carlssonplanet.com
Vad är nu detta? Olika versioner? Hmm, börja läsa på lite extra, bla på carlssonkult.se under OA116, och inser att det schemat jag hade inte var lika. Det som ligger på Grafpos sida verkar däremot stämma med mina original-filter. Således är dessa inte 1979-moddade.
Inser så småningom att jag har misstolkat Grafpo´s schema. Det som anges som 4,7 ohm befintligt sitter ju uppe vid topp-baffeln. En lite modifiering i filtret så var det åtgärdat iaf. Passade också på att åtgärda gamla synder i arvegodset (10 kvmm kablar är lite väl kraftigt internkablage).
Slutligen börjar det närma sig montage:
Kontrollera allting en gång till, och passa på att skruva av toppbafflarna för att kolla så att allt är rätt kopplat där uppe då.
Inte alls säkert kändes det som. Tog då tillfället i akt och satte på nya tätningslister runtom. Nu jäklar ska det väll vara tätt!
Bara att skruva dit baffeln och elementet då:
Efter avslutat arbete tror jag det är bäst att ta och städa undan efter helgens bravader innan sambon kommer hem. Efter det blir det provspelning kvällen lång (hoppas jag).
Återkommer med lyssningsintryck!
//Rampitsch