Men hur är det med cr80s kan den förstärka signalen?
Känns ju meningslöst att sitta med en kombo där slutsteg på grund av försteget bara kan ge 1/8 av sin max effekt.
Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:Cr80s förstärker inte signalen.
Alexi skrev:I min jakt efter nytt försteg så har jag uppmärksammat ett för mig stort problem. Mitt slutsteg behöver mycket mer än 2,0V för att klippa och alla försteg jag provat hittills ger max 2,0V.
Alexi skrev:I min jakt efter nytt försteg så har jag uppmärksammat ett för mig stort problem. Mitt slutsteg behöver mycket mer än 2,0V för att klippa och alla försteg jag provat hittills ger max 2,0V.
Alexi skrev:Men hur är det med cr80s kan den förstärka signalen?
Alexi skrev:Känns ju meningslöst att sitta med en kombo där slutsteg på grund av försteget bara kan ge 1/8 av sin max effekt.
Känns ju meningslöst att sitta med en kombo där slutsteg på grund av försteget bara kan ge 1/8 av sin max effekt.
nr2IngOehman skrev:Jag gissar något som ger i trakterna av 400W.
Då utgår jag ifrån att Alexi med 2 V menar 2 V RMS.
Vh, iö
Alexi skrev:2,1Vrms är för lite för att få ut max effekt ur Rotel 1090, oavsett insignal. Jag vet dock inte vilken nivå balanserat som räcker...
Alexi skrev:2,1Vrms är för lite för att få ut max effekt ur Rotel 1090, oavsett insignal. Jag vet dock inte vilken nivå balanserat som räcker...
IngOehman skrev:Det veta tusan om du får.
Är du säker på att du får det?
Den högre utnivån från XLR är ju den differentiella signalen, men om du kör den signalen till en
cr80s så använder du nog bara halva signalen och borde vara nere i 2,1 volt.
Eller hur har du kopplat egentligen?
Teoretiskt så går det att bygga utgångar där man kan kortsluta retursignalen (-) och på så vis få den
dubbla signalen på linjesignalen (+), så blir det t ex om man har en utgångstrafo, men jag misstänker
att Oppons utgång inte är sådan och att du inte kopplat så.
Jag tror du kopplat på så vis att du kör linjesignalen till plus in (RCA) och att du inte har kopplat den
inverterade retursignalen (-) till något alls utan lämnat den öppen. Om det är så så blir det 2,1 volt
och inte mera.
Om du har lust skulle du kunna testa att koppla med RCA-kabel istället och se om det blir 6 dB svagare.
Vh, iö
Morello skrev:Alexi skrev:I min jakt efter nytt försteg så har jag uppmärksammat ett för mig stort problem. Mitt slutsteg behöver mycket mer än 2,0V för att klippa och alla försteg jag provat hittills ger max 2,0V.
Är du säker på det?
De flesta försteg lämnar runt 10 V RMS.
Morello skrev:Alexi skrev:Känns ju meningslöst att sitta med en kombo där slutsteg på grund av försteget bara kan ge 1/8 av sin max effekt.
Är du säker på det?
De flesta försteg lämnar runt 10 V RMS.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 51 gäster