Moderator: Redaktörer
Callisto skrev:Allmän reflektion: upplevde att det var mer hififorum.nu och Euphonia medlemmar än Faktisaner.
Callisto skrev:Allmän reflektion: upplevde att det var mer hififorum.nu och Euphonia medlemmar än Faktisaner.
Vinylcalle skrev:Callisto skrev:Allmän reflektion: upplevde att det var mer hififorum.nu och Euphonia medlemmar än Faktisaner.
Det känns naturligt med tanke på att dom ofta har en positivare inställning till mässor och kanske hifibranchen i övrigt.
MvH Carl
RogerGustavsson skrev: Wilson-demon gjorde väl knappast någon köpsugen?
sportbilsentusiasten skrev:RogerGustavsson skrev: Wilson-demon gjorde väl knappast någon köpsugen?
Ja o nej...
Det lät basfattigt men HEDER till engagerade killar som spelade gamla godingar mest hela tiden!
Högt engagemang och åhörarna fick välja musik.
Ja menar, det är ju musik man vill spela på sitt system, inte höra specialmässmusik
BRA!
.sportbilsentusiasten skrev:Holographic audio lät bäst, och Larsen håller ALLTID hög nivå på varje mässa.
No Frills Audio har en skön avslappnad stil, och grilling - kul. Det var dock lite vasst på stökig musik.
sportbilsentusiasten skrev:Gillade även Akkelis rum där vi vick höra om deras nya märke Progressive Audio. Inget stack ut, det lät bara bra.
sportbilsentusiasten skrev:Hedersomnämnande till Amega som bjöd på BRA tryck o livekänsla - samt vågade spela högt. Lät inge vidare i början, klart bättre sent på lördagen. De skulle justera ännu mer på kvällen sa de. Ni som var där på söndagen, hur var det då?
RogerGustavsson skrev:CH skrev:Hur lät det hos No Frills..?
Det spelades Led Zeppelin när jag var där. Lät "brötigt" och det ska det väl i princip göra med de gamla inspelningarna.
RogerGustavsson skrev:Det spelas alldeles för lite akustisk musik, speciellt av storskaligare slag.
Callisto skrev:Vinylcalle skrev:Callisto skrev:Allmän reflektion: upplevde att det var mer hififorum.nu och Euphonia medlemmar än Faktisaner.
Det känns naturligt med tanke på att dom ofta har en positivare inställning till mässor och kanske hifibranchen i övrigt.
MvH Carl
Du menar till ormolja....
Bernt skrev:Om jag inte förväxlar dig med någon annan så var vi ensamma i rummet och samtalade kort också.
Nästa gång tycker jag gott att du kan fråga efter annan musik i ett sådant läge.
Det är skitsvårt att välja musik till en som inte säger vad han vill ha när han har chansen.
Stämmer det ja men den vill jag höra på riktigt stora hornhögtalare. Faure och Cherubinis båda är också fina på olika sätt tycker jag. Berlioz bör väl vara fullt drag på också, har inte riktigt koll på den.Ännu bättre tycker jag om Verdi's Requiem där brakar det loss ordentligt!
sportbilsentusiasten skrev:RogerGustavsson skrev: Wilson-demon gjorde väl knappast någon köpsugen?
Ja o nej...
Det lät basfattigt men HEDER till engagerade killar som spelade gamla godingar mest hela tiden!
Högt engagemang och åhörarna fick välja musik.
Ja menar, det är ju musik man vill spela på sitt system, inte höra specialmässmusik
BRA!
Överlag MYCKET trevlig mässa med trevliga utställare!!
Tycker denna mässa är mycket bättre än Arken då det där är mer stress, trängsel och bök. Här kunde man i lugn o ro snacka med utställarna.
Holographic audio lät bäst, och Larsen håller ALLTID hög nivå på varje mässa.
No Frills Audio har en skön avslappnad stil, och grilling - kul. Det var dock lite vasst på stökig musik. Lite mer akustikfix hade inte varit fel.
Gillade även Akkelis rum där vi vick höra om deras nya märke Progressive Audio. Inget stack ut, det lät bara bra.
Plus till GoodMusik som snackade högtalarkonstruktion.
Hedersomnämnande till Amega som bjöd på BRA tryck o livekänsla - samt vågade spela högt. Lät inge vidare i början, klart bättre sent på lördagen. De skulle justera ännu mer på kvällen sa de. Ni som var där på söndagen, hur var det då?
Kul men utställare som ha tid att snacka och det syns att de flesta gillar vad de gör.
Är inte lika inspirerande på större mässor där det mest går ut på att A/tränga sig in...B/få sig en snabblyssning på musik man inte vill höra...C/känna pressen att lämna plats för andra som vill höra...
Här kunde man i lugn o ro bilda sig en uppfattning och som bonus NJUTA av musiken.
Maccis skrev:Japp! Du är rätt ute!
Varför finns inte LTS med i Jönköping som utställare??
Vovven skrev:VARNING !
Eftersom risken är stor att det även i år kommer att förkomma både dyra och tjocka kablar vill jag varna Er redan NU.
Det är även samma rum som förra året och vissa av utställarna kommer att få det lite besvärligt med ljudet.
Om Du tillhör Du den känsliga skaran som har svårt för dyra kablar och som har lätt för att gnälla över dålig akustik
vill jag därför rekommendera en annan aktivitet denna helg än att besöka vårens coola event i Jönköping
Vovven skrev:VARNING !
Eftersom risken är stor att det även i år kommer att förkomma både dyra och tjocka kablar vill jag varna Er redan NU.
Det är även samma rum som förra året och vissa av utställarna kommer att få det lite besvärligt med ljudet.
Om Du tillhör Du den känsliga skaran som har svårt för dyra kablar och som har lätt för att gnälla över dålig akustik
vill jag därför rekommendera en annan aktivitet denna helg än att besöka vårens coola event i Jönköping
Användare som besöker denna kategori: Frippland och 13 gäster