Hej nygamla forat!
I den här tråden tänkte jag lägga upp lite bilder och skriverier om mitt miniprojekt så här lagom till våren. Det är så att jag alltid har tänkt att det ska finnas en stereo i vår lilla båt (en Ryds Hajen Hardtop), men tidigare år har inte andan fallit på, men nu är det dags att åtgärda detta.
Projektet har ingen budget överhuvudtaget varför jag kommer att använda gamla hyllvärmare i så lång utsträckning som möjligt och där det behöver köpas nytt kommer jag endast att leta bland det absolut billigaste på marknaden. Dock har jag höga ambitioner och vill nå åtminstone någon form av välljud på ganska så potent volym då motorn kan brumma ganska mycket när man drar på.
Båten har ett tolvvoltssystem, så det är självklart att köra på billjudsprylar rakt igenom när det gäller signalkälla och förstärkare. I högtalarväg kommer jag att bygga ett delat system som inte nödvändigtvis jämt behöver vara i båten. Det blir alltså inga fasta installationer utan sakerna ska bara gå att förankra för att inte åka runt i båten men även gå att ta bort om man vill.
Som första bild och som bevis på att det ska bli något av allt kommer här en bild på en skiva 22mm golvspån styckad i 12 bitar i tre olika dimensioner.