petersteindl skrev:Komorok skrev: ...Du behöver inte tolka mitt inlägg. Jag menade endast exakt det jag skrev.
Jo, jag kan läsa precis vad du skrivit. Du drar en slutsats från din observation. Jag frågar dig angående din slutsats mest därför att jag är nyfiken. Även om du inte tänkt något speciellt då du skrev ditt inlägg så undrar jag fortfarande.
Om jag skall förstå dig bättre så frågar jag dig rakt på istället. Anser du att det är någon skillnad på ino-ägare på faktiskt och icke-ino-ägare på faktiskt vad gäller att tycka om att träffa andra hifi-intresserade?
Mvh
Peter
petersteindl skrev:Komorok skrev:Kände du dig provocerad av mitt inlägg, eller? Det var inte meningen att pika någon.
Nej, provocerad är nog fel ord. Jag är bara nyfiken på hur du tänker. Jag tror heller inte du pikar någon eller att du ens hade någon sådan avsikt.

Du behöver inte försvara dig. Däremot är jag nyfiken.
Så, frågan kvarstår.
Anser du att det är någon skillnad på ino-ägare på faktiskt och icke-ino-ägare på faktiskt vad gäller att tycka om att träffa andra hifi-intresserade?
Det är ingen konstig fråga. Det är rakt på sak. Jag har gett mitt svar vad jag tror.
petersteindl skrev:Personligen tror jag att även icke-inoägare också tycker om att träffa andra hifi-intresserade.
d v s jag tror inte det är någon skillnad.
Vill du inte svara så behöver du inte

Inte för min skull i alla fall. Jag är bara lite nyfiken och söker förstå.
Det är helt upp till var och en vad de tycker eller tror eller anser sig veta. Det är även upp till var och en att svara eller att låta bli. Det är var och ens integritet.
Mvh
Peter
Vad är detta?
Det är väl ingenting konstigt i att konstatera att bara en lite minoritet av alla hifi-anläggningar som säljs har Ino-hög-
talare, troligen handlar det om färre än en hundradel av dem. Ändå så ser man, att det när det görs till ett socialt
evenemang att spela musik i varandras hem/anläggningar, så är Ino-ägarna statistiskt klart vanligare än 1 på hundra,
alltså 1%. Just denna gång så var det 100%, men statistiskt har det ju varit färre än så.
Det betyder bara att just detta konstaterats.
Det betyder INTE att de som genom alla gök-omgångar har haft anläggningar med andra högtalare än just Ino (och
som ofta har tävlat med framgång nota bene"!) är mindre intresserade av att träffa andra människor som också är
intresserade av musikåtergivning, snarare så finns det skäl att tro att de är lika intresserade. De som dyker upp är
ju i varje fall tillräckligt intresserade för att göra just det, alltså dyka upp. Men - de är statistiskt färre, alltså färre
procent per existerande anläggning.
Vad är problemet?
Får man inte konstatera det?
Första gången jag såg det nämnas var för en massa år sedan, närmare bestämt 2005, när Pingvinlakrits bjöd in folk
till sitt hem på hifi-fika (minns inte vad han spelade på men några Ino-högtalare var det). Jag var en av dem som
åkte dit, och på plats så säger en av dem som anländt (signaturen ljudkrav) att han tyckte att det var fascinerande
att ett högtalarmärke kunde vara med och skapa ett intresse runt musikspelning på det där viset.
"Va?", tänkte jag, som inte hade reflekterat över att märket hade något med saken att göra, men trots att inte mötet
hade annonserats som just ett Ino-möte så var det faktiskt så att en majoritet av dem som dök upp var Ino-ägare. Och
den som bjöd in var det definitivt. Sen har vi ju Ino-ägaren Bamsefar som bjudit på glögg flera år i rad. Det har aldrig
varit arrangemang för just Ino-ägare, alla har varit välkomna.
De med andra anläggningar, som tycker att det skall vara en annan balans tycker jag skall arrangera hifi-möten själva
med sina anläggningar som utgångspunkt. Om jag skall tala för mig själv så är anläggningen rätt så ointressant för mig,
jag är intresserad av musik och av musikåtergivning och jag tycker det är trevligt att träffa andra man samma intresse,
helt oavsett vilka anläggningar de har.
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).