Den är INTE min, jag bara visar bilden, så kom inte med pekpinnar utan sug på karamellen istället.
Moderator: Redaktörer
Svante skrev:Mobiltelefon anno 1968?
bootstrap skrev:Vilket kylskåp
Perfector skrev:bootstrap skrev:Vilket kylskåp
jo, de e de. Men jag såg lite senare en som var värre än värre än värst för 44000 Pund. Tog inte ens en bild på den för den va för ful
Harryup skrev:I amerikanska hem är de knappast större än vad ett par pIP är i en svensk 2:a.
mvh/Harryup
bakerman22 skrev:Vad var det som var "larviga 2200 watt"...? Slutsteget? Det är ju ett ganska kralligt slutsteg..
bakerman22 skrev:Jag visste inte ens att högtalare hade effekt... Effekt trodde jag kom från en förstärkare..
Jag trodde att det var ett klistermärke som satt på baksidan av högtalaren för att imponera på finniga femtonåringar.
steveo1234 skrev:Länka in en bild på Avalon Osiris. Det är min favvo "storhögtalare"..
Perfector skrev:Kan svära på att jag skrev effekttålighet (Power rating)
Perfector skrev:Effekt? Larviga 2200 Watt
bakerman22 skrev:Perfector skrev:Kan svära på att jag skrev effekttålighet (Power rating)Perfector skrev:Effekt? Larviga 2200 Watt
Nja.. Tror inte att du gjorde det serru...
Bongo skrev:Det här är mina favoriter:
Sen att man måste ha en teaterscen för att få plats med dessa Wisdom Audio Infinite Grande är en annan femma
Perfector skrev:steveo1234 skrev:Länka in en bild på Avalon Osiris. Det är min favvo "storhögtalare"..
As you wish, my master.
Rackarns stiliga byggen måste jag medge
Johan_Lindroos skrev:Perfector skrev:steveo1234 skrev:Länka in en bild på Avalon Osiris. Det är min favvo "storhögtalare"..
As you wish, my master.
Rackarns stiliga byggen måste jag medge
Högtalaren är uppenbart feltänkt.
Perfector skrev:bootstrap skrev:Vilket kylskåp
jo, de e de. Men jag såg lite senare en som var värre än värre än värst för 44000 Pund. Tog inte ens en bild på den för den va för ful
Kan dock inte låta bli att visa denna. såg den på SAS Radison i Malmö för många år sedan.
Kostade då 440000 och matades med 2" vattenkyld kabel. Effekt? Larviga 2200 Watt
RogerGustavsson skrev:Perfector skrev:bootstrap skrev:Vilket kylskåp
Kan dock inte låta bli att visa denna. såg den på SAS Radison i Malmö för många år sedan.
Kostade då 440000 och matades med 2" vattenkyld kabel. Effekt? Larviga 2200 Watt
Effektförstärkarna är till för bastornen och det blir inte så många W per element, 333 W. Behövs två slutstegskanaler till för sidosystemen. Jag har ju hört dem förra sommaren hos PS Audio och var måttligt imponerad....
Från lyssningsplats
Bastornens slutsteg sitter inbyggda. Resten som syns är PS Audio Powerplants och ett av deras slutsteg (en prototyp).
Sidosystem baktill.
Nattlorden skrev:Von Schweikert någon?
Nattlorden skrev:Von Schweikert någon?
RogerGustavsson skrev:Perfector skrev:bootstrap skrev:Vilket kylskåp
Effektförstärkarna är till för bastornen och det blir inte så många W per element, 333 W. Behövs två slutstegskanaler till för sidosystemen. Jag har ju hört dem förra sommaren hos PS Audio och var måttligt imponerad....
Från lyssningsplats
Perfector skrev:Kan detta vara dagens värsting? Eller finns det någon som har en maffigare bild i lådan?
https://onedrive.live.com/?cid=f91eb51c ... nRO4_o&v=3
Kan av okänd anledning inte ta ner bilden till datorn.
Perfector skrev:Nattlorden skrev:Von Schweikert någon?
Du behöver dessutom en bas till den. En så'n här kanske kan vara något :-S
Max_Headroom skrev:RogerGustavsson skrev:Från lyssningsplats
Varför inte invinklade? Måste ju vara en 7-jäkla riktverkan med den uppsättningen element och det lyssningsavståndet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster