Triggerhappy skrev:ca 1,90M why?
Tyckte det såg smalt ut men det beror förstås på hur lång bort lyssningsplatsen är från högtalarna. Själv har jag betydligt större avstånd i min anläggning, ca 3.1 m mellan diskanterna på mina Magnepan.
Moderator: Redaktörer
Triggerhappy skrev:ca 1,90M why?
IngOehman skrev:Dartman skrev:Jag har battlat med Karl XII. Ingen av oss hade Ino vid tillfället, jag har det inte nu, och jag tror inte Kalle har det heller, men han må svara för sig själv.
Jag tycker ÖsterGök är en fantastisk grej, och jag är både glad och stolt över att få förmånen att träffa så mycket trevliga människor med MUSIKEN i fokus.
Och nu är jag sugen på att utmana igen (som jag ju tjatar om), så räkna in mig på nästa battle!
Vilket märke på högtalarna kombattanterna har är för min del fullständigt underordnat.
/Jonas
Då är vi två, eller rättare sagt många.
Jag har inte hört någon skriva något annat i varje fall.
Vh, iö
RogerGustavsson skrev:Triggerhappy skrev:ca 1,90M why?
Tyckte det såg smalt ut men det beror förstås på hur lång bort lyssningsplatsen är från högtalarna. Själv har jag betydligt större avstånd i min anläggning, ca 3.1 m mellan diskanterna på mina Magnepan.
Triggerhappy skrev:Jo jag har det lite smalt med denna uppställning, svårt att göra något åt, nischvägg åt ena hållet och öppet valv åt andra...
Nattlorden skrev:Triggerhappy skrev:Jo jag har det lite smalt med denna uppställning, svårt att göra något åt, nischvägg åt ena hållet och öppet valv åt andra...
Tja.. Väggrokad således...
MagnusÖstberg skrev:Dartman skrev:Jag har battlat med Karl XII. Ingen av oss hade Ino vid tillfället, jag har det inte nu, och jag tror inte Kalle har det heller, men han må svara för sig själv.
Jag tycker ÖsterGök är en fantastisk grej, och jag är både glad och stolt över att få förmånen att träffa så mycket trevliga människor med MUSIKEN i fokus.
Och nu är jag sugen på att utmana igen (som jag ju tjatar om), så räkna in mig på nästa battle!
Vilket märke på högtalarna kombattanterna har är för min del fullständigt underordnat.
/Jonas
Jag funderar på att utmana jag också. Kanske sisådär 1,5 mil ifrån dig. En riktigt solig lördag.
MagnusÖstberg skrev:Dartman skrev:Jag har battlat med Karl XII. Ingen av oss hade Ino vid tillfället, jag har det inte nu, och jag tror inte Kalle har det heller, men han må svara för sig själv.
/Jonas
Jag funderar på att utmana jag också. Kanske sisådär 1,5 mil ifrån dig. En riktigt solig lördag.
molle skrev:Nefilim skrev:Pics?
Okejdå! Den här tråden är ganska bildfattig så jag bjussar på några nytagna bilder. Rummet är ju exponerat på annat håll på internet redan..
Jag spelar på ett par pi60s, åtta slutna moduler bestyckade med bremenbasar, matade av en Oppo 95:a, via Integra 70.2 och Ino cr80s och en Rotel 1090 till vardera topp och botten. Den ena 1090:an har en tendens att käka proppar, så jag har en extra trafo som mjukstart. Syns nere till höger.
Jag har inte någon komplett låtlista från i lördags, men mina tre spår kommer här:
TrentemØller - Chameleon från albumet The Last Resort
Shawn Mullins - Cold Black Heart från albumet 9th Ward Pickin' Parlor
Kari Bremnes - Byssan Lull från Svarta BjØrn
Triggerhappy skrev:Vore det dags att uppdatera första sidan rörande vilka som battlat etc.
Det är alltid kul att träffa folk.
Det är alltid intressant att få höra ny musik.
Det är alltid intressant att få lyssna på andras anläggningar/rum.
Jag skulle verkligen vilja höra JBL everest system, Barcos bio grotta, ett Linn system, Äggen hemma hos någon kund etc.
Finns en massa människor, musik å anläggningar.
_Fredrik_ skrev:Fan va gött det där såg ut! Det där fick mig att börja med rock igen.
Komorok skrev:Vr6jos eller MikeBiker då. Jag gissar på MikeBiker då Vr6jos utmanade för inte så länge sedan.
Triggerhappy skrev:Utöver detta, har kombattanterna kommit fram till något datum etc?
molle skrev:Nu är jag rejält taggad på en ny sittning! Jag sticker ut hakan och föreslår en högsommarGÖK! Med lite framförhållning kanske det funkar? Vad säger du, Mikebiker?
MikeBiker skrev:Hej! Låter jättetrevligt, jag är på!! Har nog ingen adress dock. Vet inte när nästa battle kan bli av dock...
tobm skrev:Oh, det där låter ju trevligt. Jag hakar gärna på. Om jag inte har missat något i kalendern.
Komorok skrev:MikeBiker skrev:Hej! Låter jättetrevligt, jag är på!! Har nog ingen adress dock. Vet inte när nästa battle kan bli av dock...
Adress har iaf din granne. Om inte annat så får du den av mig via PM. Du är välkommen.
Nästa batalj, ja... den blir väl inte den 13/9 hoppas jag?tobm skrev:Oh, det där låter ju trevligt. Jag hakar gärna på. Om jag inte har missat något i kalendern.
Må du ej ha missat något i kalendern!
MikeBiker skrev:Ett förslag är 27/9, har pratat med Molle om det! Hoppas det kan funka... Måste kolla med andra hälften, som kommer hem imorgon fredag...!! Mvh Micke
molle skrev:MikeBiker skrev:Ett förslag är 27/9, har pratat med Molle om det! Hoppas det kan funka... Måste kolla med andra hälften, som kommer hem imorgon fredag...!! Mvh Micke
Den 27 funkar tyvärr inte, vi ska fira svärmor som fyllt jämnt. Vi är många jubilarer i år men den 4, 11 och 18 oktober ser lovande ut. Passar någon av de dagarna, Mikebiker?
@Komorok, jag vill verkligen komma över den 13/9, jag ska jobba lite för att det ska gå i lås. Det var ett tag sedan sist!
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 17 gäster