niclas: Jag är riktigt nöjd med fjärren faktiskt. Bra kvalitetskänsla och logisk uppbyggnad, dessutom går det att få den att styra i princip alla apparater i stereoracket, vilket jag uppskattar.
Den verkar ha en bra spridningsvinkel och räckvidd, jag har aldrig behövs trycka flera gånger för att byta låt eller justera volymen, som man så ofta får göra med de billiga fjärrarna till digitaltvboxen och videobandaren.
För att vara en "standardfjärr" som skickas med en receiver, så tycker jag med andra ord att den är riktigt bra!
Menyerna är helt funkis både o receivern och på TV, naturligtvis lite lurigare i receiverns lilla fönster, men absolut inte svårförståeligt. Efter ett par försök så fungerar det helt OK att stega runt även på receiverns display.
Det enda jag anser mig ha "problem" med i handhavandet av 1014 är den uppsjö av olika ljudformat som finns. I och med att det är en 7.1 förstärkare finns olika typer av "simulerad 7.1" för 5.1 system och bla, bla, bla... jag har inte riktigt kommit fram till vad som är mest lämpligt för mig att köra ännu, men det handlar nog mer om mig själv och mitt oförstående än att receivern skulle sätta några begränsningar.
Visst är de snygga också, jäkligt cleana och fräscha i designen!