Moderator: Redaktörer
Kalejdokom skrev:.....Jag förstår inte hur du får accept på att sätta upp dom där i ett vardagsrum? ...
Nattlorden skrev:4. färgen
(skulle jag tro - mina svarta sticker ut myyycket mer)
AndersD skrev:5. Låt kablarna hänga på väggarna i två år, efter det blir vad som helst accepterat....bara kablarna försvinner.
AndersD skrev:1. Lobbyverksamheten påbörjades 2004
DQ-20 skrev:Nu återstår bara att bygga för trapphuset och sätta in en dörr. Lobba på bara...
/DQ-20
AndersD skrev:När rummet är i "biomode" har jag draperier upphängda i taket och dessa sträcker sig från en bra bit bakom duken där framme till (och förbi) första surroundlådan på höger och vänster sida (som alltså täcks av draperiet).
DQ-20 skrev:AndersD skrev:När rummet är i "biomode" har jag draperier upphängda i taket och dessa sträcker sig från en bra bit bakom duken där framme till (och förbi) första surroundlådan på höger och vänster sida (som alltså täcks av draperiet).
Skulle du kunna tänka dig att lägga upp en bild på hur "biomoden" se ut? Jag har lite svårt att föreställa mig hur du menar. Det verkar intressant.
/DQ-20
PS. Imponerande projekt. Verkligen.
Fjonkalicious skrev:...Suterränghus?
Mvh
AndersD skrev:Nix, detta är ett 80-tals häststall som vi byggt om till bostad. Rummet bakom fronthögtalarna är ett matrum som är öppet ända "upp i nock" och dessutom öppet in mot kontoret ovanpå vardags(lyssnings)rummet.
chrisss skrev:AndersD skrev:Om jag förstår dig rätt.
-3dB på båda drivers i en tänkt delningsfrekvens (ung som om man vill summera rakt med 90 graders faskillnad)?
Ja!
Fast fasläge är irrelevant eftersom det bara gäller i en designpunkt
vilket man med den här metoden skiter i.
DQ-20 skrev:AndersD skrev:När rummet är i "biomode" har jag draperier upphängda i taket och dessa sträcker sig från en bra bit bakom duken där framme till (och förbi) första surroundlådan på höger och vänster sida (som alltså täcks av draperiet).
Skulle du kunna tänka dig att lägga upp en bild på hur "biomoden" se ut? Jag har lite svårt att föreställa mig hur du menar....
radelius skrev:Kul och snyggt bygge, är du nöjd med ljudet?
H/S
AndersD skrev:KarlXII skrev:Snyggt Anders...förutom surrounderna då.
Har du draperi på andra sidan också?
Hur var det nu med björnen o skogen?
KarlXII skrev:AndersD skrev:KarlXII skrev:Snyggt Anders...förutom surrounderna då.
Har du draperi på andra sidan också?
Hur var det nu med björnen o skogen?
Nu är det så här att utan bilder finns varken björnar eller skogar.![]()
KarlXII skrev:Edit: Inser att det blev lite otydligt. Med "surrounderna" ovan avses naturligtvis pippårygg.
adzer skrev:piP ser ledsna ut på rygg ^^
Fungerar draperilösningen bra?
AndersD skrev: Fler omdömen kommer när jag väl fått till en ordentlig kalibrering samt kört lite fimer.
DQ-20 skrev:AndersD skrev: Fler omdömen kommer när jag väl fått till en ordentlig kalibrering samt kört lite fimer.
Har du utvärderat färdigt nu?![]()
/DQ-20
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster