Moderator: Redaktörer
Elfsberg skrev:Behringer..
aisopos skrev:Dom här från Clas ohlson för 800:- tyckte jag lät förvånansvärt bra för det priset.
Dvs, att det förutom högtalare ingår bluetoothmottagare och förstärkare. Sen har dom både RCA-ingång och 3,5mm stereoplugingång.
(Ingångarna misstänker jag dock är samma internt, bara dubblerade kontakter, så kolla det om två extra ingångar är en selling point för dig.)
http://www.clasohlson.com/se/Bluetooth- ... re/38-5646
Jag provlyssnade bara i butiken, så jag är inte helt jättesäker på mitt omdöme, men mitt intryck av den korta lilla provlyssningen på typ 10 minuter på lite olika material tyckte jag om.
Jag upplevde den lite påträngande någonstans i diskanten, men det blev mycket bättre lite off-axis, kanske 20°.
Så troligen ska man nog ställa dom så dom inte spelar precis rakt på en för att njuta bäst. I alla bör nog jag göra det, om jag skaffar ett dylikt par.
Jag blev sugen på att köpa och ställa upp på vår uteplats.
TCM skrev:Trådlöst är egentligen inte heller något krav, men det kanske är smidigt. Hur lång räckvidd har man egentligen med bluetooth?
Mich skrev:För lite mer peng kan man få Neusonic NE05, som det tipsats om förut. Thomann har rea, 1255 + frakt. Finns visst en mindre modell också, vet inte om den är bra.
Mich skrev:Angående det jag skrev ovan. Kablaget "pro snake TPY 2030 KMM" (XLR) är inte balancerad kabel, så teleplug kablaget kan lika gärna användas och är billigare. Ingångskänsligheten är angiven till 200mV och räcker mer än väl för mobiler och dyligt. NE05 är gedigna, tunga och välbyggda. Bas finns det, i alla fall. De har subsonic filter. Däremot vet jag inte om det blev så smidigt system för lite bakgrundsmusik/radio. Många sladdar och knappar.
...och hur sjutton stänger man av Sveriges Radio Play appen?
Extremt irriterande att behöva stänga av (shutdowna) luren och sedan behöva boota igång den när man vill slå på 'radion' - det var enklare förr.
//Michael
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], JakGVT och 17 gäster