http://www.klangedang.se/

Moderator: Redaktörer

pinnen skrev:För övrigt tycker jag att det är en del snömostext på sidan ...
aisopos skrev:pinnen skrev:För övrigt tycker jag att det är en del snömostext på sidan ...
Precis min tanke också.
Jag kan inte säga att texten direkt ökade något intresse eller köpsug för mig, snarast tvärtom.
BPM skrev:De ingående komponenterna ser ut att vara av en bra men inte överdriven kvalitet. Basen ser ut som en Peerless HDS-variant men diskanten är för mig okänd..
Simp_the_pimP skrev:Dom är gjorda i massivträ, där finns en stor anledning till det relativt höga priset.
De låter mkt trevligt för övrigt.
aisopos skrev:pinnen skrev:För övrigt tycker jag att det är en del snömostext på sidan ...
Precis min tanke också.
Jag kan inte säga att texten direkt ökade något intresse eller köpsug för mig, snarast tvärtom.
Eri skrev:Skall jag köpa en högtalare vill jag att den skall vara färdig. Jag tycker det verkar som konstruktören inte vet hur högtalaren skall låta för att vara färdig.
Bill50x skrev:Eri skrev:Skall jag köpa en högtalare vill jag att den skall vara färdig. Jag tycker det verkar som konstruktören inte vet hur högtalaren skall låta för att vara färdig.
Alla seriösa konstruktörer fortsätter väl att fortsätta utveckla sina produkter? Anders är i högsta grad seriös och han har absolut en idé om vart han vill nå. Just Klångedang har jag inte lyssnat på, men jag är övertygad om att Anders har ett ideal han strävar efter och han är omvittnat duktig på att klämma ur max ur Linns produkter. Det gör han bla genom att vara extremt noga med setup'en och noga kolla igenom detaljer som många av oss inte ens bryr oss om.
/ B
Eri skrev:Bill50x skrev:Eri skrev:Skall jag köpa en högtalare vill jag att den skall vara färdig. Jag tycker det verkar som konstruktören inte vet hur högtalaren skall låta för att vara färdig.
Alla seriösa konstruktörer fortsätter väl att fortsätta utveckla sina produkter? Anders är i högsta grad seriös och han har absolut en idé om vart han vill nå. Just Klångedang har jag inte lyssnat på, men jag är övertygad om att Anders har ett ideal han strävar efter och han är omvittnat duktig på att klämma ur max ur Linns produkter. Det gör han bla genom att vara extremt noga med setup'en och noga kolla igenom detaljer som många av oss inte ens bryr oss om.
/ B
Att utveckla en produkt är ju inte fel. Men när man läser den långa listan av versioner så undrar jag vid vilken version han började sälja. Inte så kul för den som köpte en på ett tidigt stadium. För uppgraderingarna ingår väl inte i det ursprungliga priset? Och vad han menar med att delningsfilterkomponenterna skall lödas i en viss ordning och att motstånd skall vändas åt ett visst håll. Sånt inger inget förtroende hos mig i alla fall. Det låter i mina öron mer som tro än verklig kunskap.
bakerman22 skrev:Simp_the_pimP skrev:Dom är gjorda i massivträ, där finns en stor anledning till det relativt höga priset.
Några bitar av lackad bok (som inte ens är snyggt gerade tillsammans) lär inte vara speciellt mycket dyrare än lackad MDF.
I vilket fall inte så att man kan tänka att lådan kostar tio lök när det gäller en pluttliten stativare...
Riktigt fult byggd låda i mitt tycke. Mino såg i så fall ut att hålla betydligt högre klass på själva burken.
Klangedang ser ju ut som något någon i tredje klass har slagit ihop i träslöjden av furuplank...
O att en massivlåda skulle låta bättre än MDF tror jag är bajssnack..
hcl skrev:bakerman22 skrev:Simp_the_pimP skrev:Dom är gjorda i massivträ, där finns en stor anledning till det relativt höga priset.
Några bitar av lackad bok (som inte ens är snyggt gerade tillsammans) lär inte vara speciellt mycket dyrare än lackad MDF.
I vilket fall inte så att man kan tänka att lådan kostar tio lök när det gäller en pluttliten stativare...
Riktigt fult byggd låda i mitt tycke. Mino såg i så fall ut att hålla betydligt högre klass på själva burken.
Klangedang ser ju ut som något någon i tredje klass har slagit ihop i träslöjden av furuplank...
O att en massivlåda skulle låta bättre än MDF tror jag är bajssnack..
Att snacka skit om en högtalare man inte ens hört tycker jag kvalificerar till kategorin högre ordningens "bajssnack".
Är det något som Anders på Tonläget kan så är det att använda sina öron! Hans hifi-möbel är helt överlägsen allt annat jag provat i den vägen!
bakerman22 skrev:Menar du att man måste lyssna på en högtalare för att komma fram till att man tycker att den är ful och ser ut att vara amatörmässigt byggd?
Att det var mycket snömos på hemsidan är vi ju alla överens om.
Bill50x skrev:Om man tex har två olika komponenter i serie, varför skulle deras inbördes ordning inte kunna göra skillnad?
Bill50x skrev:bakerman22 skrev:Menar du att man måste lyssna på en högtalare för att komma fram till att man tycker att den är ful och ser ut att vara amatörmässigt byggd?
Att det var mycket snömos på hemsidan är vi ju alla överens om.
Nej, det är vi inte överens om. Som skrivits, Anders har bra öron och om han hör skillnad på något så är det troligen så. Om andra uppskattar eller ens hör den skillnaden är en annan sak. Om man tex har två olika komponenter i serie, varför skulle deras inbördes ordning inte kunna göra skillnad?
Tror jag måste lyssna på högtalarna vid tillfälle, det verkar vara en intressant konstruktion.
/ B
Nattlorden skrev:Bill50x skrev:Om man tex har två olika komponenter i serie, varför skulle deras inbördes ordning inte kunna göra skillnad?
Deras ordning ändras ju hela tiden, det kallas växelström. Så på vilket sätt menar du att deras inkopplingsordning skulle spela roll?
Bill50x skrev:Nattlorden skrev:Bill50x skrev:Om man tex har två olika komponenter i serie, varför skulle deras inbördes ordning inte kunna göra skillnad?
Deras ordning ändras ju hela tiden, det kallas växelström. Så på vilket sätt menar du att deras inkopplingsordning skulle spela roll?
Så du menar att spolar, motstånd och kondingar kan kopplas i valfri ordning? Jag kan ju inte sådant men nog trodde jag de var beroende av varandra.
/ B
Johan_Lindroos skrev:Konstruktören skriver på hemsidan att det kommer ut mellanregisterljud genom basreflexröret, antagligen hör han helt rätt! Frågan är väl mer om man vill att det ska komma ut dylika ljud genom basreflexporten. Konstruktören vill ha ljudisolerande lådor, men om det då kommer ut an massa ljud genom porten är detta en tämligen motverkande egenskap.
Bill50x skrev:Nattlorden skrev:Bill50x skrev:Om man tex har två olika komponenter i serie, varför skulle deras inbördes ordning inte kunna göra skillnad?
Så du menar att spolar, motstånd och kondingar kan kopplas i valfri ordning? Jag kan ju inte sådant men nog trodde jag de var beroende av varandra.
Nattlorden skrev:Det tillhör den tekniska konstruktionen, det är inget man byter runt på och lyssnar (om man inte är en komplett idiot som inte kan något alls om filter), det måste naturligtvis syfta på två olika stora ex. resistorer i serie. Om man rokerar runt komponenter på måfå utan att veta varför de sitter där, då vill jag definitivt inte köpa en högtalare av personen i fråga!
Bill50x skrev:Det kan väl tex handla om om spole och resistans i serie? Eller konding och spole/resistans? Vem har sagt att det handlar om att rotera komponenter på måfå? Det skulle inte ens jag göra och jag kan ändå ingenting om detta.
Bill50x skrev:Det kan väl tex handla om om spole och resistans i serie? Eller konding och spole/resistans? Vem har sagt att det handlar om att rotera komponenter på måfå? Det skulle inte ens jag göra och jag kan ändå ingenting om detta.
Bill50x skrev:Johan_Lindroos skrev:Konstruktören skriver på hemsidan att det kommer ut mellanregisterljud genom basreflexröret, antagligen hör han helt rätt! Frågan är väl mer om man vill att det ska komma ut dylika ljud genom basreflexporten. Konstruktören vill ha ljudisolerande lådor, men om det då kommer ut an massa ljud genom porten är detta en tämligen motverkande egenskap.
Jag minns inget om "ljudisolerande" lådor, var står det? Att det kommer ljud ur en port är väl inte så kontroversiellt, en vanlig frekvensgångsmätning inkluderar väl även bidraget från porten? På vad sätt skulle detta bidrag vara "motverkande"? Gissar att vad som kommer ur porten är beroende av elementets frekvensgång och delningsfrekvensen.
/ B
joakimfors skrev:Spelar ingen roll i vilken ordning man sätter komponenterna om de är seriekopplade.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster