Det finns tamejsjutton inte ett enda av spåren där det inte finns detaljer som man 'bara liksom dör av' när man hör dom.
Iallafall inget som jag hört.
Den som kan matcha med nåt får gärna tipsa.

Moderator: Redaktörer
Tompa_39 skrev:Nä, nu är jag övertygad, det finns ingen Pop-platta som släppts överhuvudtaget,period,punkt, som har fiffigare/snyggare/ballare/vackrare/häftigare/oemotståndligare/musikaligare harmonisering och arrangemang i låtarna än denna *loopified*.
Det finns tamejsjutton inte ett enda av spåren där det inte finns detaljer som man 'bara liksom dör av' när man hör dom.
Iallafall inget som jag hört.
Den som kan matcha med nåt får gärna tipsa.
solhaga skrev:Pop? Jazz? Blues? Techno? Rock?
Nej, det är Dirty Loops!
De har satt en helt egen changer med ett platta som redan känns som en Greatest Hits; varje spår är en pärla i sig.
Håller med dig Tompa till 110 %!
Stevie Wonder? Skulle vara på 78 varv då.
PS: Låter ännu bättre i 96/24!
solhaga skrev:Lyssnade på Loopified sex gånger igår medans jag oljade in ett altangolv.
Efter mat och kaffe satte jag på finstereon och lyssnade på .. Loopified.
Insnöad, definitivt!
Perka skrev:Någon som vet något om några live framträdanden i sommar?
//Per
LageB skrev:Tror det kan hjälpa för en del att lyssna på Loopified i lagom portioner - och som tidigare nämnts med hörlurar. Jag önskar jag hade en högtalaranläggning som kunde låta lite som lurar. En fraktion-liknande ljudintryck som med hörlurar och jag hade varit glad. Det är också rummet som spökar naturligtvis. Enklare musik (mindre komplex) går bra för mig genom mina högtalare - men tyvärr, loopified - endast hörlurar hos mig.
Roller Coaster - Håller inte måttet???
Hmmm, jag kan väl bara säga som så, att det är väldig tur att vi alla kan få ha olika smakJag tycket Roller Coaster (för närvarande) är bland de bästa spåren. Vilket DRAG, & vilket blås!! Jag har nog 200 i puls efter varje genomlyssning av Roller Coaster. Kan nog bero på att jag fuskat med lite trumpet/kornett själv i yngre dar...
Sen tycker jag det är lite snedvridet att tala om vanliga covers då vi pratar Dirty Loops. Jag hade aldrig hört Biebers version tidigare så jag fick lov att kolla upp den förra veckan. Jag kunde inte hålla mig för skratt - snacka om att förvandla skit till guld. Det är för mig två helt väsensskilda alster, även om det är delvis lånad grundmelodi.
jockewe skrev:Jag gillar verkligen Loopified! Strålande spel å sång så att man tappar hakan!
I hörlurar... Bara i hörlurar... Och då stör jag mig på att de kunde gjort det annorlunda men gjorde just så här - det mesta händer mitt inne i huvvet, trumsetet har ingen space, basen är överallt i mitten och massor ligger strax ovanför mittemellan öronen. Det är liksom en kamp om viket ljud som är mest i mitten!
LageB skrev:Det är allmänt känt att Dirty Loops är stora just bland musiker, men jag tycker inte man kan säga Loopfied är musik för musiker. Jag t.ex är inte musiker
Zeeall skrev:Jag har försökt lyssna på Dirty Loops men jag pallar inte mer än några sekunder. Tycker det är otroligt ocharmigt instrumentrunkeri. Skulle passa bra som meny-musik i ett välkänt racing-spel till Playstation.
LageB skrev:Zeeall skrev:Jag har försökt lyssna på Dirty Loops men jag pallar inte mer än några sekunder. Tycker det är otroligt ocharmigt instrumentrunkeri. Skulle passa bra som meny-musik i ett välkänt racing-spel till Playstation.
Kanske detta kan åtnjutas och pallas lite mera i så fall då..: https://www.youtube.com/watch?v=EXKYHK0 ... e=youtu.be![]()
![]()
![]()
solhaga skrev:Här är det synbara (och hörbara) skillnader. Framförallt ligger cresten någon tiondels dB högre på 24/96:an i de allra flesta fall samt att det inte finns lika många maxvärden i histogrammet för 24/96.
Även mastringen ser på en del spår ut att vara olika, men det kanske bara upplösningen på giffen som spelar oss ett spratt.
Ett exempel är Hit Me vid andra e:et vid orden Left: Crest
Fler eller motstridiga kommentarer...
PekkaJohansson skrev:solhaga skrev:Här är det synbara (och hörbara) skillnader. Framförallt ligger cresten någon tiondels dB högre på 24/96:an i de allra flesta fall samt att det inte finns lika många maxvärden i histogrammet för 24/96.
Även mastringen ser på en del spår ut att vara olika, men det kanske bara upplösningen på giffen som spelar oss ett spratt.
Ett exempel är Hit Me vid andra e:et vid orden Left: Crest
Fler eller motstridiga kommentarer...
Heliga ko! Jag skulle av bilderna att döma säga att det är svårt, för att inte säga omöjligt, att höra skillnad mellan wav-filerna och 24/96. Min gissning är att masteringen är identisk och att de ytterst små skillnaderna mellan versionerna hör samman med tidskodningen och/eller konverteringen. Riktigt, riktigt illa är det under alla omständigheter. Jag har även från annat håll hört att musiken ska vara fantastisk men jag har ingen brådska att provlyssna efter att ha sett detta. Än en gång tack till de faktiskter som tar sig tid att undersöka sakernas tillstånd och delar med sig av sin vetskap.
Med vänlig hälsning
Pekka
Zeeall skrev:Jag har försökt lyssna på Dirty Loops men jag pallar inte mer än några sekunder. Tycker det är otroligt ocharmigt instrumentrunkeri. Skulle passa bra som meny-musik i ett välkänt racing-spel till Playstation.
jeff_belowski skrev:Zeeall skrev:Jag har försökt lyssna på Dirty Loops men jag pallar inte mer än några sekunder. Tycker det är otroligt ocharmigt instrumentrunkeri. Skulle passa bra som meny-musik i ett välkänt racing-spel till Playstation.
App-app-app-ap-ap-ap-p! Du kan ju inte SNO mina oneliners!![]()
Kolla kommentar fyra... (Trodde faktiskt att jag hade skrivit det där i en annan av
Dirty Loops-trådarna, det finns ju bara femtielva stycken va?)
Tycker du är rätt tuff som klarar ett par sekunder faktiskt. De som lyssnar på hela
skivan rakt igenom, eller kanske flera gånger om igen... ledsen att behöva ge dig
beskedet, men de är tuffare än dig!Och du som trodde det var ball med black
metal... Känner du dig som en katolsk nunna när du lyssnar på Dirty Loops?
Nåja, killarna kan verkligen sina instrument och var bäst på musiklektionerna.
Jag skulle vilja säga att de har en enorm potential på något sätt ändå... det är
ju ändå julafton.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster