NirreFirre skrev:Som alldeles färsk LTS medlem (1 nummer MoLT) så håller jag med niklas om att högtalartester vore klart mer givande (och krävande gissar jag) då det görs så väldigt få blindtester överlag. Alltså inte F/E.
Annars säger jag +1 på miniDSP (vanlig/med OpenDRC eller Dirac?), antiMode och kanske Audyssey etc om det inte redan testats? Dessa DSP används ju av både normalt folk och oss nördar så vore intressant att se ev skillnader/designval. Dirac skulle man ju t ex kunna besöka/intervjua i Uppsala.
Alla dessa går ju att köpa via www.
Hur gör man blindtester av högtalare? Det måste ju bli subjektivt alltihop, och dessutom hur ska man isolera högtalaren från dess samverkan med förstärkare och rum?
LTS försöker ju isolera en länk i kedjan så långt det går och objektivisera subjektiva intryck som man med statistiska verktyg försöker utreda om länken påverkar signalen, eller om det inte går, enligt setupen, att detektera en påverkan.
Det blir ju i så fall ett rejält kliv åt sidan närmare de andra HiFi-publikationerna, undrar om LTS är benäget att göra det?
Fast det hade varit spännande och säkert gett upphov till många trådar på Faktiskt, och kanske ett uppsving för LTS?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.
M.Twain
Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!
© 2012 Nelson Pass