Ni GÖK:are, justerar ni nivån under battle?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
2-ch

Re: Ni GÖK:are, justerar ni nivån under battle?

Inläggav 2-ch » 2014-06-13 08:11

Vee-Eight skrev:Nej, det är inte schysst, men å andra sidan så blir ju anläggningen utsatt för motståndarens tveksamma musikval också. Vi har iof inte nyttjat medhavda skivor på battle än i V-GÖK, hoppas det kommer. Men iaf, i de fallen så skall man ju kunna ändra volymen under tiden pga att man inte känner till spåret.

Att inte justera volymen efter introt är bra, men i kombination med okända spår... nja.
Ibland blir det problem att uppfylla den regeln när det kommer till hög dynamik i musiken.
Detta samtidigt som det är precis sånt som vi vill ha :?

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2014-06-13 08:24

I mitt fall ska jag erkänna ett visst mått av slarv. Vi delar nämligen med oss av låtarna, kombattanterna emellan, innan battle. Jag lyssnade bara i hörlurar för musikens skull, men tänkte inte på nivån då, eftersom jag inte jämförde med mina egna låtar.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2014-06-13 09:26

Om man nu råkat ställa volymen för högt så tycker jag allt att det är ok att sänka i mitten av spåret. Eller skall juryn sitta och lyssna på distande högtalare som skär i öronen tills låten i slut?
Skoj när hela juryn sitter med händerna över öronen i 3min :D

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2014-06-13 09:42

PerStromgren skrev:I mitt fall ska jag erkänna ett visst mått av slarv. Vi delar nämligen med oss av låtarna, kombattanterna emellan, innan battle. Jag lyssnade bara i hörlurar för musikens skull, men tänkte inte på nivån då, eftersom jag inte jämförde med mina egna låtar.

Jo, dela med sig skall man ju göra.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2014-06-13 10:07

Vee-Eight skrev:
PerStromgren skrev:I mitt fall ska jag erkänna ett visst mått av slarv. Vi delar nämligen med oss av låtarna, kombattanterna emellan, innan battle. Jag lyssnade bara i hörlurar för musikens skull, men tänkte inte på nivån då, eftersom jag inte jämförde med mina egna låtar.

Jo, dela med sig skall man ju göra.

... i förväg, vilket det skulle stått. För det gjorde vi.
... tycker jag!

Per

bootstrap

Inläggav bootstrap » 2014-06-13 10:12

AndreasArvidsson skrev:Om man nu råkat ställa volymen för högt så tycker jag allt att det är ok att sänka i mitten av spåret. Eller skall juryn sitta och lyssna på distande högtalare som skär i öronen tills låten i slut?
Skoj när hela juryn sitter med händerna över öronen i 3min :D

Ja precis, jag bad faktiskt Pål att sänka lite när vi var där vilket han också gjorde. Som jag ser det så ligger detta under sunt förnuft principen, som är överordnad alla regler... Varje deltagare tar ansvar att be värden sänka om det är lite för högt för att denne ska vara bekväm och värden ansvarar för att hen inte spelar sönder stereon. Så jag tror vi är väldigt överens i detta :)

Föregående

Återgå till Generellt om hifi