TIPS mottages gärna.

Ett intressant alternativ hittills är Thule PA100, 5500kr. Varför ska jag inte köpa den?

Moderator: Redaktörer
Tomat skrev:Vill ha nytt slutsteg. Max 6 papp. Prisvärt. Bra ljud. Skapligt med kraft. Stilrent. Ska driva piP.
TIPS mottages gärna.
Ett intressant alternativ hittills är Thule PA100, 5500kr. Varför ska jag inte köpa den?
Haakan_W skrev:en rotel 991 kanskejag är vrålnöjd med min!
Tomat skrev:Skapligt med kraft.
paa skrev:Tomat skrev:Skapligt med kraft.
100W i 8 ohm tycker inte jag verkar som det stämmer med kraven, "skapligt med kraft" och "prisvärt". Om man vill komma över nivån prisvärt i receiver-effektklassen så borde minst 200 W vara ett riktmärke.
Tomat skrev:paa skrev:Tomat skrev:Skapligt med kraft.
100W i 8 ohm tycker inte jag verkar som det stämmer med kraven, "skapligt med kraft" och "prisvärt". Om man vill komma över nivån prisvärt i receiver-effektklassen så borde minst 200 W vara ett riktmärke.
Vad jag egentligen menade var att jag vill ha tillräckligt med kraft för att driva mina piP."Behövs" verkligen 200W för det?
Tomat skrev:Vill ha nytt slutsteg. Max 6 papp. Prisvärt. Bra ljud. Skapligt med kraft. Stilrent. Ska driva piP.
TIPS mottages gärna.
Tomat skrev:Nä... får tyvärr begränsa mig, även om beggat är tveklöst mest prisvärt vill jag köpa nytt i butik med garanti, alternativt demoex med garanti.
De flesta tipsen (om än bra tips) är på beggat. Så...
För ca 6000kr, vad finns det då för alternativ?
xeizo skrev:Tydligen inte, eftersom ingen kommit med något bättre förslag för 6000Kr som inte är begagnat eller byggsats. Så vad är bättre? Och varför?
Kan inte NAD C272 driva PiP?
Jag upprepar frågan, vad är det för fel på C272? Något måste det vara eftersom ingen vill kännas vid det, är det för grått? Är det "PowerDrive" som spökar? Väger det för lite?
Kom igen!
xeizo skrev:.
Själv har jag aldrig haft bättre hifi hemma än just nu med ett 28 år gammalt slutsteg, och då har jag haft flera 2x200 Wattare och ända upp i 40Kg-klassen hemma.
.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster