Moderator: Redaktörer
Wolfie skrev:Nu är jag kanske lite streber, men 5.1/7.1 tycker jag har fungerat riktigt bra...
De senaste 4-5 åren har jag faktiskt levt utan surroundhögtalare alls till filmtittandet, detta trots att jag faktiskt har 8st a2:or liggandes i en garderob...
Tror att jag klarar mig ett tag till utan takhögtalare faktiskt
AndreasArvidsson skrev:Jag har 8st surround just nu. Det känns ganska lagom för ett normalt lyssningsrum. En takkanal skulle jag dock inte säga nej till. Det hade vart ganska häftigt tror jag.
Harryup skrev:Hur riktade högtalare tänker man sig till en sådan setup?
Känns ju som att skillnaden mellan väldigt diffust strålande och riktade borde ha betydelse om man skall ha så många kanaler.
mvh/Harryup
JM skrev: Rummet måste bli mer dämpat för att minska högtalarens reflexer.
Tumme skrev:Nu börjar vi snacka kanaler http://www.avsforum.com/forum/90-receiv ... ude32.html
Scott Simonian skrev:Cool but probably costs more money than I make in a year.
Tumme skrev:Nu börjar vi snacka kanaler http://www.avsforum.com/forum/90-receiv ... ude32.html
Thomas
JanneWG skrev:Hej,
Håller som bäst på att bygga min hembio och lyssningsstudio. -Då kommer Dolby Atmos. Jag satsar på 7.1.4.
Så det är lika bra att sätta dit takhögtalare medan det går. Jag har bara ett problem.
Hur vet man var man skall placera dessa? Jag har inte lyckats hitta något förutom det som finns som bilder från Onkyo. Av att döma av bilderna bör de sitta sisådär lika brett som frontarna fram och bak. Hur långt bak eller hur långt fram blir gissningar.
Hur viktigt är det med kvalitén på dessa? Bör man bygga en låda för högtalaren som man föreslår hos Hembiobutiken?
Är det någon som har koll?
Nattlorden skrev:Wolfie skrev:Nu är jag kanske lite streber, men 5.1/7.1 tycker jag har fungerat riktigt bra...
De senaste 4-5 åren har jag faktiskt levt utan surroundhögtalare alls till filmtittandet, detta trots att jag faktiskt har 8st a2:or liggandes i en garderob...
Tror att jag klarar mig ett tag till utan takhögtalare faktiskt
Det går att lura sig själv till vad som, det har mänskligheten redan bevisat...![]()
![]()
![]()
Själv har jag redan 4 st ambiens1 redo för takkanal.
Wolfie skrev:Jo men då har jag 2st a2:or redo för takkanal![]()
Ska bara använda 6st av de jag har i min lilla biohörna tyckte IÖ...
Men hur fan kommer det att se ut med 2st a2:or uppskruvade i taket?![]()
Någon dag (vilken som helst faktiskt from idag) så ska jag bygga till den här biohörnan som jag har som IÖ skissade fram för 3 år sen... Vilken dag som helst...
Lofi-Rabiat skrev:Vad är skillnaden mellan Dolby Atmos och Ambisonic i praktiken?
spuj skrev:I klippet ovan berättar Andrew Jones (Pioneer/TAD) på ett mycket lättförståeligt sätt hur Dolby Atmos-systemet fungerar.
Han pratar givetvis även om Pioneers nya "Atmos enabled" högtalare, SP-EFS73 samt SP-EBS73-LR, som han själv utvecklat.
Väl värt en glutt.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 17 gäster