Moderator: Redaktörer
Jonas Sall skrev:Ok, men vad är den egentliga fördelen med bi-ampat då? Jag trodde man bla uppnådde en större kontroll över bas elementen med mer tight bas och punch som följd, eller?
Jonas Sall skrev:Fasfel? Hur kollar jag om jag gjort det?
Jonas Sall skrev:Har kollat plus till plus osv nu och allt stämde...
Jonas Sall skrev:Tack för vidare svar! Ska prova växla slutsteg till toppar och botten idag men att mina slutsteg är för klena håller jag för högst otroligt då de levererar mer än 2 x 250 watt i 8 ohm, mer än 2 x 500 i 4 ohm och ca 2 x 800 i 2 ohm med helt stabil strömkub ned till och med 2 ohm.
Jonas Sall skrev:Det är kappa 9. Dessa går "bara" ned till 2-3 ohm...
Jonas Sall skrev:Ok, men vad är den egentliga fördelen med bi-ampat då? Jag trodde man bla uppnådde en större kontroll över bas elementen med mer tight bas och punch som följd, eller?
IngOehman skrev:Jasså?
Känner så här på rak arm bara till NHT som varit avsedda för att kunna användas så.
Vh, iö
Jonas Sall skrev:Bara för att förtydliga lite, jag har ok/ bra punch med ett drivande slutsteg men upplever att jag tappar i basen vid Bi-ampning, det är detta jag tycker är konstigt. Enligt mig borde det vara tvärtom men jag kan o andra sidan inte så mycket om dessa saker. Tack för alla svar hittills...
IngOehman skrev:Jasså?
Känner så här på rak arm bara till NHT som varit avsedda för att kunna användas så.
Vh, iö
PerStromgren skrev:Jag tänkte mest på separata baslådor som är så vanliga här.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster