Moderator: Redaktörer
Vee-Eight skrev:Känns som om vi är tillbaka i gamla spåret igen. Men även om man kan bevisa att nätkablar, och mystiska sådana med lämplig halt ormolja, är helt bogus; är upplevelsen av att (helt enligt dyrkabelinnehavaren själv) dyrkablarna låter bättre, mindre värd att respektera?
Jag tycker det är fantastiskt att ngn blivit glad över ngt han/hon är intresserad och tror på, med tanke på hur många surgökar det finns.
Jensevik skrev:Det är helt ok att folk lurar sig själva. Jag bryr mig inte det minsta.
Det som stör mig är att folk tjänar pengar på det.
Jensevik skrev:Det är helt ok att folk lurar sig själva. Jag bryr mig inte det minsta.
Bill50x, jag tror du missar poängen. McDonalds maknadsför inte McFish som varandes Laxifilé, inte heller att det skulle smaka som det. Det är en smaksak om man tycker om deras mat. Det är inte en smaksak om man hör skillnad mellan nätkablar eller inte.Bill50x skrev:Jensevik skrev:Det är helt ok att folk lurar sig själva. Jag bryr mig inte det minsta.
Folk tjänar hela tiden pengar på att du lurar dig själv. McDonalds är skräpmat jämfört med annat för samma pengar, för att ta ett exempel.
/ B
Svante skrev:Jag tror jag ska börja sälja kranvatten för 1000:- flaskan och säga att det kan bota cancer.
Ingen har ju bevisat att det inte är så, så det är väl ok?
Morello skrev:Svante skrev:Jag tror jag ska börja sälja kranvatten för 1000:- flaskan och säga att det kan bota cancer.
Ingen har ju bevisat att det inte är så, så det är väl ok?
Jadå, jag tycker du kan ta ut minst 2 kkr/liter![]()
Sitter för övrigt och läser boken "vetenskap och vidskepelse". Svante läst den?
Magnuz skrev:IÖ skrev:Sådana skillnader räknar man inte i vetenskapliga sammanhang som bevisade. De är inte obevisade heller...
Nu blev det nog lite galet. Det är väl just obevisade (icke bevisade i vetenskaplig mening) de är, däremot inte motbevisade.
Morello skrev:För övrigt tror jag det går bra att citera om man inte byter ut namn i prosan mot namn på medlemmar i forumets administration.![]()
![]()
Användare som besöker denna kategori: genstruktur, sammel och 30 gäster