Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Kalejdokom skrev:Ok, 72 personer har läst frågan, men ingen har något att tillföra!? Räkna inte med att jag kommer att dela med mig om hur jag gjort och hur det blev, när jag är klar med mina galler.
dalkarl skrev:Går det att få tag på rätt galler via grabbarna på http://www.teenageengineering.com ?
De har ju lanserat sin "nya" OD-11 och verkar ha rätt galler, eller ?
RogerGustavsson skrev:....Dessutom har gallret en annan form.
Kalejdokom skrev:Ja, men det var ju helt strålande god hjälp! Tack!
Jag tänkte i samma ögonblick när jag skrev mitt andra inlägg - att nu är det någon som helt säkert läser mina ord helt ordagrant och tycker att jag är en dryg och rastlös jävel, när jag i själva verket (genom användning av smajlisar) bara vill driva med just dryga och rastlösa jävlar som tror att man får 1000 svar så snart man knystar en fråga istället för att söka rätt på svaret själv. Jag var alltså inte seriös i någon mening med detta. Och nu kommer någon tycka att jag är övertydlig och dryg igen... suck!
Kalejdokom skrev:Jag har just nu inga 70-tals-original-galler men OA50 som referens gällande tråddimension och maskdelning. Troligtvis rätt så lika den du refererar till. Jag ska forska vidare. Forsbergs är nog att jämställa med Derma som leverantör av duk. Derma har också "rätt" typ av duk och där kan jag handla. Det jag främst var ute efter är tillverkningen av färdiga bockade gallrer, men det kanske är som du skriver att det bara är att bocka och vika kanterna. OA50 är ju betydligt högre så den kräver förstås en stadigare fixering.
STDI skrev:RogerGustavsson skrev:....Dessutom har gallret en annan form.
På vilket sätt är de annorlunda? Dvs är de annorlunda än till originial OD11?
staffanw skrev:Du skriver om 70-talare, men sen bara om OA50, som väl är en 80-talare så till vilken OA vill du fixa galler?
Kalejdokom skrev:Tack alla, för många tips och idéer! Att anlita plåtslagare eller fabrikstillverkning för enstaka småprojekt kan ju bli rätt dyrt. Men det kostar i regel inget att fråga, förstås.
Maccis skrev:Ta med en fika när du kommer så blir det nog inte så dyrt hos lokal plåtslagare.
Maccis skrev:@bassman: Det där är en fals-tång, man har den när man läger tex bandat plåttak.
Maccis skrev:Nä, men ventilationare.....dvs jobbar med både rund och kantig plåt.......
Har en sådan i utrustning på jobbet.....
Maccis skrev:Skicka hit dem då tillsammans med ritning så jävlar, här skall bockas galler...!!
Så fikar jag när jag är klar....
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster