Moderator: Redaktörer
Perfector skrev:Bill50x skrev:Man lägger väl pengarna där de gör mest nytta? När det gäller lådorna kommer ju dessutom utseendet in som en inte oväsentlig faktor - för många. Lådan är ju inte bara något att skruva elementen i, de är en viktig del i totalen.
/ B
Men en dyr låda med ruttna element låter fortfarande skit ju.
En funkande låda med kanonelement låter bra även om lådan inte har kanonfinish eller dyra lacker.
Elementen ska i alla fall kosta mer än lådan, mycket personlig uppfattning.
sky_eye skrev:Frågan är väl hur många äggkartonger du ser?
sky_eye skrev:Det är väl bra att du gillar humor, vad nu det har med saken att göra.
Ang. nedskalning. Att man gör något som ser ut ungefär som originalet, fast i skala, gör inte att det beter sig som det.
DVD-ai skrev:Jag tycker att det är för DÅLIGT med bilder här !![]()
jag kan då tycka att Meridian DSP8000 är ganska väre än värst, när det gäller att se äkligt snygga ut, på ett futuristiskt med strikt och rent vis![]()
Gillar dom mycket, i gul eller röd![]()
Perfector skrev:Johan_Lindroos skrev:Perfector skrev:Det säger du till en som gjort det i 25 år med gott resultat.
Praktiken motbevisar teorin.
Jag skulle aldrig gjort det om alla som lyssnat sagt att det låter skit.
Tills du har testat rekommenderar jag en klädsam tystnad i ämnet.
Det spelar ingen roll hur många år du har hållit på och byggt högtalare. Det du skrivit tidigare om äggkartonger och ekofria rum var uppåt väggarna fysikaliskt felaktigt. Du kan försöka tysta mig, men det kommer jag inte att följa. Det är inte jag som har påstått felaktigheter, det är du.
Jag påstår ingenting. Jag har erfarenhet av att använda dom.
Om du vill påstå att jag sitter och ljuger så gör det.
Annars är tystnad bättre än dumheten att inte ens prova innan käften din går varm
Det känns som ungen som inte ville ha spagetti för att "det syns att dom inte smakar gott"
Nu ska jag ner till Trosa hamn och kika på veteranbilar
"Själv använder jag äggkartonger, men principen blir exakt densamma.
Ett ekodött rum, precis som när labben testar elementen"
"Ingen sa nåt om absorberande. Dom sprider ut ljudet på samma sätt som äggkartonger eller ett ekolabb.
Kallas åxå för akustisk döddämpning.
Unechoic chamber på engelska
Högtalaren ska ju inte ha egna hyss för sig utan endast spela upp det som kommer via sladden.
Då är ett ekodött rum det bästa för att få fram det ljudet.
Prova gärna nå'n gång och berätta hur det blir."
Johan_Lindroos skrev:Perfector skrev:Johan_Lindroos skrev:Det säger du till en som gjort det i 25 år med gott resultat.
Praktiken motbevisar teorin.
Jag skulle aldrig gjort det om alla som lyssnat sagt att det låter skit.
Tills du har testat rekommenderar jag en klädsam tystnad i ämnet.
Det spelar ingen roll hur många år du har hållit på och byggt högtalare. Det du skrivit tidigare om äggkartonger och ekofria rum var uppåt väggarna fysikaliskt felaktigt. Du kan försöka tysta mig, men det kommer jag inte att följa. Det är inte jag som har påstått felaktigheter, det är du.
Jag påstår ingenting. Jag har erfarenhet av att använda dom.
Om du vill påstå att jag sitter och ljuger så gör det.
Annars är tystnad bättre än dumheten att inte ens prova innan käften din går varm
Det känns som ungen som inte ville ha spagetti för att "det syns att dom inte smakar gott"
Nu ska jag ner till Trosa hamn och kika på veteranbilar
"Själv använder jag äggkartonger, men principen blir exakt densamma.
Ett ekodött rum, precis som när labben testar elementen"
"Ingen sa nåt om absorberande. Dom sprider ut ljudet på samma sätt som äggkartonger eller ett ekolabb.
Kallas åxå för akustisk döddämpning.
Unechoic chamber på engelska
Högtalaren ska ju inte ha egna hyss för sig utan endast spela upp det som kommer via sladden.
Då är ett ekodött rum det bästa för att få fram det ljudet.
Prova gärna nå'n gång och berätta hur det blir."
sky_eye skrev:Ett sätt att slippa bli emotsagd är att sluta påstå felaktigheter.'
Dessutom: Lär dig citera!
BORIS skrev:sky_eye skrev:Ett sätt att slippa bli emotsagd är att sluta påstå felaktigheter.'
Tror du att det är så själv?
Nej, bara ett fult sätt av en liten mobbare att försöka få någon annan att sluta uttrycka sig
sky_eye skrev:BORIS skrev:sky_eye skrev:Ett sätt att slippa bli emotsagd är att sluta påstå felaktigheter.'
Tror du att det är så själv?
Nej, bara ett fult sätt av en liten mobbare att försöka få någon annan att sluta uttrycka sig
Jag tror att det kan vara värt ett försök.
Nog för att Perfector kommer med lite tokiga idéer, men att kalla honom för mobbare är kanske väl starkt.
Perfector skrev:Jag var inte den som började med angrepp det kan vem som helst intyga.
Sen bad jag att alla skulle släppa tråden till det den var avsedd för.
Har du andra problem än läskunnighet så finns aktiv hjälp på många orter i landet.
Låt tråden vara som den är avsedd.
Eller skapa en ny tråd med mig som centerpunkt där alla kan gnälla röven av sig så den här inte stängs.
Johan_Lindroos skrev:Perfector skrev:Jag var inte den som började med angrepp det kan vem som helst intyga.
Har du andra problem än läskunnighet så finns aktiv hjälp på många orter i landet.
Eller skapa en ny tråd med mig som centerpunkt där alla kan gnälla röven av sig så den här inte stängs.
Du kan tydligen inte avhålla dig från att skriva otrevligheter när du blir emotsagd i faktasak.
För mig är det självklart att jag inte håller klaffen när du tappar greppet och skriver att jag ska söka hjälp för ospecificerade "problem andra än läskunnighet". Sådant anser jag vara ett jävligt otrevligt bemötande ska du veta. Det är väldigt låg nivå på såna typer av inlägg tycker jag. Jag hoppas verkligen att du inte yttrar liknande saker till folk du träffar i det verkliga livet.
Faktafel är faktafel och kommer att kommenteras av både mig och andra, du behöver acceptera detta. Jag har till exempel själv skrivit saker som inte varit korrekta, till exempel utan kunskap. Då har någon annan kommenterat detta. I och med den processen kan andra läsare läsa det hela och helheten blir mycket mera rätt än den var från början. Det anser jag att alla läsare vinner på i slutänden. Även om jag kanske skrev något felaktigt så har även då jag själv lärt mig något nytt på kuppen. Jag kan även tillägga att ett forum liknande detta självklart inte ska betraktas som någon vetenskaplig rapport eller liknande, för det är det inte, det är ett diskussionsforum där man diskuterar saker.
Du får helt enkelt lära dig att detta är ett diskusssionsforum där man kan yttra sina åsikter inom vissa ramar som är bestämda av forumägarnas policy. Sedan har moderatorerna full rätt att bedöma hur de vill att inlägg och medlemmar ska hanteras.
Att bete dig med normal hyfs tycker jag att du kan göra.
Johan_Lindroos skrev:Perfector skrev:Jag var inte den som började med angrepp det kan vem som helst intyga.
Du kan tydligen inte avhålla dig från att skriva otrevligheter när du blir emotsagd i faktasak.
För mig är det självklart att jag inte håller klaffen när du tappar greppet och skriver att jag ska söka hjälp för ospecificerade "problem andra än läskunnighet". Sådant anser jag vara ett jävligt otrevligt bemötande ska du veta. Det är väldigt låg nivå på såna typer av inlägg tycker jag. Jag hoppas verkligen att du inte yttrar liknande saker till folk du träffar i det verkliga livet.
Faktafel är faktafel och kommer att kommenteras av både mig och andra, du behöver acceptera detta. Jag har till exempel själv skrivit saker som inte varit korrekta, till exempel utan kunskap. Då har någon annan kommenterat detta. I och med den processen kan andra läsare läsa det hela och helheten blir mycket mera rätt än den var från början. Det anser jag att alla läsare vinner på i slutänden. Även om jag kanske skrev något felaktigt så har även då jag själv lärt mig något nytt på kuppen. Jag kan även tillägga att ett forum liknande detta självklart inte ska betraktas som någon vetenskaplig rapport eller liknande, för det är det inte, det är ett diskussionsforum där man diskuterar saker.
Du får helt enkelt lära dig att detta är ett diskusssionsforum där man kan yttra sina åsikter inom vissa ramar som är bestämda av forumägarnas policy. Sedan har moderatorerna full rätt att bedöma hur de vill att inlägg och medlemmar ska hanteras.
Att bete dig med normal hyfs tycker jag att du kan göra.
BORIS skrev:Nå?
phloam skrev:Får jag bara klargöra några punkter:
- Det är inte ok att hänvisa till läskunnighet och dylikt.
- Det är inte ok att rekommendera att motparten ska vara tyst pga okunnighet.
- Det finns ingen möjlighet att detta forum kan "smutsas ned" av felaktigheter - tvärtom så är det eventuella felaktigheter som är forumets drivmedel, utan åsikter och uppfattningar ingen diskussion. Den diskussionen ska ske på ett sakligt och trevligt sätt.
Ovanstående borde vara mer klart än äggvita och är i sig inte föremål för vidare diskussion.
Fortsätt med värre än värst och låt inte värmen påverka omdömet, tack
// ALL MOD CONS
BosseS skrev:BORIS skrev:Nå?
Ok, du vinner. Vi kan låsa tråden nu.
murgatroyd skrev:Hornet ser ut som ett Japanskt kapselhotell (japanska: カプセルホテル)