Moderator: Redaktörer
murgatroyd skrev:Gubben ser dock ganska mätt ut.....![]()
Perfector skrev:Högtalaren ska ju inte ha egna hyss för sig utan endast spela upp det som kommer via sladden.
Då är ett ekodött rum det bästa för att få fram det ljudet.
Perfector skrev:murgatroyd skrev:Gubben ser dock ganska mätt ut.....![]()
dom delar säkert lika på det hornet fångar in
Bill50x skrev:Perfector skrev:Högtalaren ska ju inte ha egna hyss för sig utan endast spela upp det som kommer via sladden.
Då är ett ekodött rum det bästa för att få fram det ljudet.
Sorry, men jag håller inte med här heller![]()
I teorin kanske, men vem har, eller vill vara i ett ekodämpat rum? Om man är en högtalartillverkare så har man lite tillspetsat två alternativ. Antingen konstruerar man en högtalare för ett rum som nästan ingen vill ha. Eller så försöker man anpassa sig till verkligheten. Som musikproducent gör man ett liknande val - mixa för en högtalare som är konstruerad för ett ekodämpat rum eller för ett "vanligt" (vad det nu är).
Nu kan ju "ekodämpat" vara nästan vad som helst men om man utgår från mätrummet som visats tidigare så lär inte många inspelningar/mixningar låta speciellt bra i ett sånt.
/ B
Perfector skrev:Jag kan ha visat den förr, men den kan gott visas igen.
Snacka om ekorrfasoner och samla på precis allting
aisopos skrev:Perfector skrev:Jag kan ha visat den förr, men den kan gott visas igen.
Snacka om ekorrfasoner och samla på precis allting
Gissningsvis är det ju en konstinstallation, men cool bild i vilket fall.
Och tänk om man fick botanisera fritt där, det finns antagligen någon godbit bland alla lådor och element.
Nattlorden skrev:Tekniska anledningen bakom tonarmen är ju lättförstådd, tanken bakom högtalarna betydlig mer svårgripbar.
Perfector skrev:Detta forums bilagekvot har uppnåtts, du kan inte ladda upp några filer.
Kan nån förklara den här?
Nattlorden skrev:Perfector skrev:Detta forums bilagekvot har uppnåtts, du kan inte ladda upp några filer.
Det är ett kvalitetsmått. Var gång du laddar upp en dålig bild så sjunker ditt index och nu har du visst nått botten.
Perfector skrev:Nattlorden skrev:Perfector skrev:Detta forums bilagekvot har uppnåtts, du kan inte ladda upp några filer.
Det är ett kvalitetsmått. Var gång du laddar upp en dålig bild så sjunker ditt index och nu har du visst nått botten.
Vem avgör det då?
Dags att kamma snedlugg och odla kort mustasch under snoken?
Perfector skrev:Nattlorden skrev:Perfector skrev:Detta forums bilagekvot har uppnåtts, du kan inte ladda upp några filer.
Vem avgör det då?
Dags att kamma snedlugg och odla kort mustasch under snoken?
MaxHeadroom skrev:Nåt i den här stilen kanske (OBS! Känsliga läsare bör ej klicka på länken!):
http://cdn.ebaumsworld.com/mediaFiles/p ... 533582.jpg
Perfector skrev:MaxHeadroom skrev:Nåt i den här stilen kanske (OBS! Känsliga läsare bör ej klicka på länken!):
Den va bra den
Han va ju sån så det passar fint.
Montgomery bar alltid röda byxor i fält så hans soldater inte skulle se om han blev sårad i strid.
Å andra sidan bar Hitler alltid bruna byxor.
Hur gör du när du citerar, egentligen, Perfector? Nu försvann första delen av taggen igen. Berätta, så att jag kan hjälpa dig! Jag fixade. / Per
STDI skrev:@ Per, nu såg jag inte hur detta såg ut innan du rättade Perfectors inlägg men i annan tråd, http://www.faktiskt.io/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=4315&p=1670492#p1670492, har Perfector berättat att han får problem när han citerar inlägg som har fler än tre citat i varandra. Jag tror det var det som hände här också. Testa själv genom att endast klicka på citattecknet i Max_Headrooms inlägg ovan och sen titta på "Förhandsgranska". Och då är naturligtvis lösningen att ta bort så att man bara har kvar det inlägg som man vill citera.
STDI skrev:Perfector skrev:MaxHeadroom skrev:Nåt i den här stilen kanske (OBS! Känsliga läsare bör ej klicka på länken!):
Den va bra den
Han va ju sån så det passar fint.
Montgomery bar alltid röda byxor i fält så hans soldater inte skulle se om han blev sårad i strid.
Å andra sidan bar Hitler alltid bruna byxor.
Hur gör du när du citerar, egentligen, Perfector? Nu försvann första delen av taggen igen. Berätta, så att jag kan hjälpa dig! Jag fixade. / Per
Perfector skrev:Visst är det konstigt.
Det var precis det jag gjorde, tog Bort alla utom det kommentaren avsåg.
Så det spelar ingen roll, gnäller som en osmord dörr gör det ändå
STDI skrev:Perfector skrev:Visst är det konstigt.
Och denna gång var det jag som blev "fulciterad" igen. I ditt inlägg ser det ut som om jag skrivit "Visst är det.....". Och det är det ju inte.
Ett råd till dig Perfector: Tryck på förhandsgranska och kolla så att allt blir rätt innan du trycker på skicka. Om det är fel i förhandsgranska så avbryt inlägget och börja om igen.
Perfector skrev:STDI skrev:Perfector skrev:Visst är det konstigt.
Och denna gång var det jag som blev "fulciterad" igen. I ditt inlägg ser det ut som om jag skrivit "Visst är det.....". Och det är det ju inte.
Ett råd till dig Perfector: Tryck på förhandsgranska och kolla så att allt blir rätt innan du trycker på skicka. Om det är fel i förhandsgranska så avbryt inlägget och börja om igen.
Men en smiley är ett sätt att beskriva humor från min sida. Jag kan knappast rå för om någon lider brist på humor.
Men lås tråden för all del. Den har ändå havererat fullständigt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster