Moderator: Redaktörer
AndreasArvidsson skrev:Att man kan man max 3citat i sina inlägg är inget fel utan en vald funktion.
Det är meningen att du manuellt skall klippa i dina citat om de blir för långa och det går ju bra för de flesta iaf.
Policy skrev:Tips:
För allas trevnad så önskar vi att ni gärna citerar den ni kommenterar men att ni bara citerar den del ni vill kommentera så att vi slipper scrolla mer än nödvändigt.
STDI skrev:Oavsett om du ber om stängning av denna tråd i egenskap av trådskapare, och får det, så löser inte det problemet i framtiden om fulciteringar fortsätter i andra
trådar.
Så visst får man klippa (dvs du ska ta bort både "quote", namnet och texten), men det är viktigt att citaten verkligen visar vem som sagt vad.
Det är t o m så att:Policy skrev:Tips:
För allas trevnad så önskar vi att ni gärna citerar den ni kommenterar men att ni bara citerar den del ni vill kommentera så att vi slipper scrolla mer än nödvändigt.
Perfector skrev:Suck!
Det är ju det jag försöker göra, men utan önskat resultat.
Jax skrev:Perfector skrev:Suck!
Det är ju det jag försöker göra, men utan önskat resultat.
Om det är 4 st quote="xxx" på rad så är det den sista fram till och med den första /quote inklusive texten emellan som ska klippas bort.
Vill du bara citera senaste person så klipp från och med andra quote till och med näst sista /quote.
Funktionen är medveten för att slippa inlägg med 5 sidor citat följt av ett par ord. Vi kan kolla om det inte finns tillägg till forummjukvaran som automatiserar begränsningen.
PerStromgren skrev:Perfector, du kan länka till bilderna i stället för att lägga dem som bilagor! Använd IMG-taggen.
Perfector skrev:PerStromgren skrev:Perfector, du kan länka till bilderna i stället för att lägga dem som bilagor! Använd IMG-taggen.
Känns så fel tycker jag.
bilderna var ju en direktkommunikation
En länk blir så opersonlig.
[img]http://www.stereophile.com/images/archivesart/QUADesl63.jpg[/img]
PerStromgren skrev:Historiens absolut bästa och snyggaste högtalare!
Källa: Stereophile
Så här gjorde jag:
- Kod: Markera allt
[img]http://www.stereophile.com/images/archivesart/QUADesl63.jpg[/img]
Perfector skrev:Och om bilden finns i min dator?
PerStromgren skrev:Perfector skrev:Och om bilden finns i min dator?
Niklas har redan svarat på frågan, men jag undrar varför du har bilderna i din dator. Laddar du hem varje gång du ser en intressant högtalarbild? Det vore bättre att låta dem vara kvar där de är och länka dit, utom i speciella fall då länkar inte funkar.
Berätta gärna hur du tänker, så att jag kan hjälpa dig.
Perfector skrev:Hypotetiskt.
Jag kanske har en som jag byggt själv och som jag vill visa
Inte allt man ser kommer från Internet.
PerStromgren skrev:Perfector skrev:Hypotetiskt.
Jag kanske har en som jag byggt själv och som jag vill visa
Inte allt man ser kommer från Internet.
Självklart, då kommer saken i ett annat läge!
De flesta av oss lägger upp sådana bilder på en lämplig sajt och länkar dit.
Ta min (och andras) medlemstråd som bra exempel.
Perfector skrev:
Har gjort, men bilden tas bort efter en viss tid.
Om tråden skall ha relevans och bilden försvinner från nån uppladdningssite så försvinner meningen med det inlägget.
Och.
Då det inte fanns en limit när tråden skapades så känns det som bakhåll med dolda begränsningar.
Därmed är den här tråden förfelad och bör låsas eller tas bort helt.
Nattlorden skrev:Skaffa dig en egen site att lägga upp dina bilder på, så kan du ju säkerställa att de inte tas bort. (Så gör jag med mitt eget material)
[img]https://enccvg.by3302.livefilestore.com/y2m0WZmU5OccsL0RXM_get42s45tBrOUO7sfFfLoUgiwl1iYRyLjQSqc1q9zW1P6yN4jHJTC5CGrgADtTFuxA1EmZ2xGrUpJOLE44PEda2DrDzp9tuDFRA13otklcb3-gxp/195320d1366480054-seas-professional-sound-seasddtower.jpg?psid=1[/img]
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster