ja men dåså
var så god !
kan för övrigt tillägga att jag, innan jag lade ner projektet för att annat kom imellan, kom fram till en praktisk avrullning på ca 10db/okt lät bäst i just den konstruktionen.
Fick bra undertryckning av golvreflexen för stora delar av mellanregisterområdet på köpet !
Diskant och bas tror jag att jag delade med 6/18dB delning med stor överlappning, lät diskanten falla av nedåt ganska tidigt då den hade en liten bulle, och dessutom så lät jag basen fylla i lite där cckså.
Sedan en "knick" och diskanten föll av kraftigt vid någonstans under 2000Hz.
Diskanten var en Scan Speak diskant av modell jag nu idag inte kommer ihåg, men någon av dom som brukar anses vara bra för under 2000kr/st, basarna var lite olika modeller jag hade liggande.
Men jag vet att det var några SEAS 6,5" Exel element som jag landade på, sedan lyckades jag ha sönder EN av 4st och innan jag hade lust att lägga några extra pengar på projektet så det blev inte av något...
Hur som, dessa har ju en rätt elak resonans peak, den upplevs mindre besvärande i verkligheten än på mätning, tyckte jag !
Men den fick jag ta bort med en "obalancerad" LCR krets som även fungerade så att den tog bort lite nivå en liten bit till upp i frekvens och ordnade upp delningen snyggt.
Men mins inte detaljerna, olika kammare hade jag i lådan för bas och woofer, portade var dom båda
samma kammare "fungerade" men det blev bättre tyckte jag med separata kammare då jag upplevde att disstortionen ökade när dom delade kammare.