Moderator: Redaktörer
PerStromgren skrev:Det förekommer inte röstning längre i vår lilla klubb. I stället samlas juryn och diskuterar fram ett konsensusbeslut om vem som vann, om man kan tala om en vinnare.
2-ch skrev:PerStromgren skrev:Det förekommer inte röstning längre i vår lilla klubb. I stället samlas juryn och diskuterar fram ett konsensusbeslut om vem som vann, om man kan tala om en vinnare.
Är det inte en risk/chans att vissa påverkas av andras tyckande.
För mig låter det som att det kan bli den/de med störst övertalningsförmåga (eller högst röst) som kan få andra att vackla och hålla med istället för att släppa fram sin egen åsikt.
Kommentarer på det?
2-ch skrev:PerStromgren skrev:Det förekommer inte röstning längre i vår lilla klubb. I stället samlas juryn och diskuterar fram ett konsensusbeslut om vem som vann, om man kan tala om en vinnare.
Är det inte en risk/chans att vissa påverkas av andras tyckande.
För mig låter det som att det kan bli den/de med störst övertalningsförmåga (eller högst röst) som kan få andra att vackla och hålla med istället för att släppa fram sin egen åsikt.
Kommentarer på det?
Callisto skrev:Tror det kan bli trevliga diskussioner om man utgår ifrån det som "står på lapparna" också. Alla har sina egna preferenser och saker som man lägger märke till vilket mer (tror jag) kommer fram om man skriver ner det på sin lilla lapp. Kan ju vara värt att pröva vid något tillfälle
AndreasArvidsson skrev:Om man inte kan stå för sin egna åsikt så bör man kanske inte sitta i en jury är min spontana reaktion.
2-ch skrev:Oj, det var ord och inga visor Andreas![]()
Vad betyder "stå för sin egna åsikt" egentligen?
På ett filosofiskt plan är väl allas våran åsikt påverkad av en mängd faktorer.
Vad jag vet är det endast ett fåtal personer genom historien som verkligen har haft en egen åsikt och dessutom haft mod nog att stå för den.
Men nu hamnade vi lite väl långt från ämnet igen![]()
Naturligvis ska man ha ett röstningssystem som de flesta i gruppen känner sig komfortabla med.
Absolut inget fel med att komma överens. Alla sätt har sina för och nackdelar.
Det viktigaste är nog ändå den sociala biten och att få goda råd och tips på hur man kan förbättra återgivningen.
Hur det går till är egentligen ganska ointressant. Jag ville bara lyfta upp en fundering jag fick när jag hörde hur ni gör i eran GÖK.
PerStromgren skrev:Du får titta in när du har vägarna förbi, 2-ch! Vi är inte så konstiga som vi verkar!
Nattlorden skrev:Spänningsmomentet med rösträkningen går ni dock miste om.
PerStromgren skrev:Du får titta in när du har vägarna förbi, 2-ch! Vi är inte så konstiga som vi verkar!
2-ch skrev:PerStromgren skrev:Du får titta in när du har vägarna förbi, 2-ch! Vi är inte så konstiga som vi verkar!
Det tackar jag för.
Dig har jag ju träffat på riktigt också, du framstod inte som särskilt konstig
AndreasArvidsson skrev:Satan vad jag ser seriös ut på den bilden ^^
Dödligt allvar det där med HiFi tävling
PerStromgren skrev:AndreasArvidsson skrev:Satan vad jag ser seriös ut på den bilden ^^
Dödligt allvar det där med HiFi tävling
Ja, och värre blir det nästa gång, när du ska i elden!
PerStromgren skrev:Möjligt, men du skulle se resten!![]()
2-ch skrev:PerStromgren skrev:Möjligt, men du skulle se resten!![]()
Ser trevligt ut tycker jag![]()
En presentation vore på sin plats, med början till vänster i bildens riktning.
AndreasArvidsson skrev:Så nu är en preliminär spellista skapa. Terroriserade grannarna en stund med att leta fram lagom nivåer. Det blir ganska starkt kan jag säga
AndreasArvidsson skrev:Skall vi spika ett datum kanske?
PerStromgren skrev:AndreasArvidsson skrev:Skall vi spika ett datum kanske?
Ja, det borde vi. Om någon månad? Jag är inte bunden av någon speciell dag, men fredag känns kanske trevligt? Ska vi kolla med bootstrap så att han är ledig, kanske?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 41 gäster