Jag har köpt på mig en Jvc boomblaster. Första modellen med cd och kassett. Enligt min mening också den som låter bäst av de olika modeller de släppt.
Något jag noterar är dock att slutsteget som driver basarna överstyr lätt! Det orkar inte driva dem speciellt bra. På ren nyfikenhet satte jag ett externt slutsteg på 200w med högnivå in jämte och drog kablar via basreflexen till basarna. Visst samtidigt som jag fick mkt mer tryck så fick jag också mer skrammel och missljud från både låda och allt som satt löst i köket. Rätt imponerande tryck ur dessa två 6,5tums basar.
Men det låter ändå bättre när man är mer sansad med volymen. Jag är förvånad över att den faktiskt klarar att spela lite djupbas och låter helt ok!
Som jag ser det så bör bredbanden bytas i den. De låter inte så högupplöst som man kan önska! Inte dåligt men man saknar lite i det översta.
Sen går funderingen kring om man ska stoppa i en slutstegsmodul med klass D typ 2x50w eller dylikt för att driva basarna.
Har ni några funderingar på rolig modd man kan göra för att förbättra denna apparat? vill inte lägga allt för mycket pengar. Men ett klass d-steg från ebay kostar bara någon hundring så det kan vara roligt att prova