n3mmr skrev:Erik_Johansson skrev:Mitt eget projekt (som jag sa att jag skulle tillgängliggöra all info om om det fanns intresse) är helt färdigt nu vad gäller låddesign stadiet. Här hemma ligger 4st CA18RLY och 2st Scanspeak D2905/9700 diskanter som blev den diskant jag valde efter lite diskussion med såväl Naqref som Morello. Lådmaterial införskaffades men blev inte riktigt bra, så jag ska beställa nytt.
När lådorna är byggda blir det en liten mätresa till en plats någonstans i vårt avlånga land.![]()
Så då kommer det riktiga mätningar i låda. Men allt är som vanligt beroende av skola och tillgänglig tid, så det fortskrider, men långsamt, för min del.
/Erik
Hur köpte du CA18RLY?
Samt vad var det hos den diskanten som ledde fram till valet?
Nån waveguide blev det inte?
CA18RLY köpte jag av en god vän som hade några över. Tyvärr ingen källa som vare sig jag eller andra kan nyttja normalt sett. Angående 9700 så var det dess extremt låga dist tillsammans med jämn tonkurva samt jämn (om än inte enastående hög) spridning som gjorde att valet föll på den.
Waveguide blir det inte i första versionen jag sätter ihop. Men framtiden får utvisa om det kan komma att bli en sådan.

/Erik