Moderator: Redaktörer
PekkaJohansson skrev:Jag uppskattar mycket att ha en cd-spelare i bilen för att kunna provlyssna nyinköpta kompaktskivor på vägen hem. Jag har dessutom ett gäng cd-r i bilen som tål slit och släng och som dessutom kommer väl till pass när jag är på resande fot och önskar spela välkända inspelningar. Jag följer inte bilradiomarknaden men nog borde det finnas modeller som klarar både skivor, usb-stickor och diverse trådlösa format? Något i den stilen skulle jag satsa på i dag.
Med vänlig hälsning
Pekka
Morello skrev:Spelar CD både i bil och hemma.
RogerGustavsson skrev:Nu är det ofta krångligt att byta bilstereo i moderna bilar med CAN-bus om det ens går. I min bil sitter det en CD/DVD-läsare, SD-kortläsare, Bluetooth och via USB kan även mobiltelefonens minneskort nås. Audiofiler kan även lagras på hårddisken till navigatorn. Allt visas också på bilens LCD-monitor. Märkligt nog läses inte wav-format annat än från CD. Har omvandlat från wav till mp3 256 kbit/s och lagt på SD-kort. Är inte flitig lyssnare i bilen, blir oftast P1. När jag åker själv kan det bli musik.
lennartj skrev:RogerGustavsson skrev:Nu är det ofta krångligt att byta bilstereo i moderna bilar med CAN-bus om det ens går. I min bil sitter det en CD/DVD-läsare, SD-kortläsare, Bluetooth och via USB kan även mobiltelefonens minneskort nås. Audiofiler kan även lagras på hårddisken till navigatorn. Allt visas också på bilens LCD-monitor. Märkligt nog läses inte wav-format annat än från CD. Har omvandlat från wav till mp3 256 kbit/s och lagt på SD-kort. Är inte flitig lyssnare i bilen, blir oftast P1. När jag åker själv kan det bli musik.
Audiofiler trodde jag satt i sätena.
Svante skrev:Det satt en CD-spelare i bilen när jag köpte den men skivan som låg i var med Per Gessle, så jag har inte spelat på den så många gånger...
P2 är kanoners, annars.

petersteindl skrev:CD:n är död!
Länge leve stenkakan!

lennartj skrev:petersteindl skrev:CD:n är död!
Länge leve stenkakan!
Jag är redo
samt en Sonab OD11 med CT62-diskant som gör skivbruset lite mildare.
Svante skrev:Morello skrev:Spelar CD både i bil och hemma.
Du menar att du är en sån där trafikfarlig en som sitter och mekar med elektroniska apparater medan du kör?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster