Moderator: Redaktörer
j_vorhees skrev:En sån är värd att ha bara för det extremt coola utseendet om man frågar mig

Bill50x skrev:j_vorhees skrev:En sån är värd att ha bara för det extremt coola utseendet om man frågar mig
Den med lutande fronten (Sony tc377) är coolare tycker jag.
/ B
Bill50x skrev:j_vorhees skrev:En sån är värd att ha bara för det extremt coola utseendet om man frågar mig
Den med lutande fronten (Sony tc377) är coolare tycker jag.
/ B
PerStromgren skrev:...
Jag håller helt med! TC366 har samma utseende.
...
RobotKeso skrev:Då håller jag utkik efter Revox, har inte Akai gjort en del trevliga rullbandare?

RobotKeso skrev:Såg att en Sony TC 366 gick för 850kr på tradera. Då verkar ju 1500kr för 399 mycket..
...

xeizo skrev:Hade också en sån(TC-399, men 377 var snyggare javisst) som jag köpte ny när den var ny som jag gjorde mycket sound-on-sound med, bra ljud men kort speltid, satsa hellre på en maskin med 10,5"-spolar. Ljudmässigt hade den bättre diskant än alla kassettdäck(pga utstyrningsreserven) men sett till totalljud så lät dåtidens bästa kassettdäck tex Nakamichis och Teacs värre modeller snäppet bättre.
Snyggaste rullbandaren någonsin är för övrigt denna:
Såg Linton Kwesi Johnson toasta live med en sådan som orkester, stark upplevelse!
Men även Akai och just Teac hade läckra modeller, för att inte tala om gamla Tandberg
RobotKeso skrev:Köpte en beocord 2000 de luxe billigt. Men har ej ström sladd till den, ser ut som att den använder typ revox sladd eller amerikansk typ?
mangrove skrev:Är det en sån här?
http://www.leadsdirect.co.uk/shop/uk-plug-iec-c9-2m/

mangrove skrev:Ja, precis! C9 heter kontakten som sagt. Går att köpa på eBay etc.
Användare som besöker denna kategori: RogerGustavsson och 20 gäster