Tur man har en förstående hustru hahaha
Moderator: Redaktörer
j_vorhees skrev:En sådan cd tycker jag är lite ball då jag minns att jag suktade efter den när dom släpptes.
Nattlorden skrev:Onödigt. Det framfår tydligt via Pioneer Stable Platter att det är CD-spelare som avses.
murgatroyd skrev:Håller med, men det blir lite IÖ över det...![]()
![]()
Bill50x skrev:j_vorhees skrev:En sådan cd tycker jag är lite ball då jag minns att jag suktade efter den när dom släpptes.
De allra flesta CD är i silver, eller rättare sagt aluminium. Det är ett tunt skikt som läggs på en plastyta och som sedan blir en ljudbärare genom de gropar som pressas och ger ettor och nollor. Det görs också en del CD med guldskikt vilket hävdas ha bättre egenskaper.
CD-spelare finns däremot i ett antal färger och skepnader. Är det kanske en sådan du efterfrågar?
/ B
Bill50x skrev:Nattlorden skrev:Onödigt. Det framfår tydligt via Pioneer Stable Platter att det är CD-spelare som avses.
Inte alls.
j_vorhees skrev:My bad, och JA jag håller med dig. Man ska vara tydlig
Får hålla lite koll på tradera efter en dylik maskin, eller har någon här andra tips om vart man ska börja leta?

Nattlorden skrev:Inte ens benämningen "modeller" tycker du leder dig rätt? Du brukar ordet "modeller" om CD-skivor frekvent själv?Bill50x skrev:Nattlorden skrev:Onödigt. Det framfår tydligt via Pioneer Stable Platter att det är CD-spelare som avses.
Inte alls.
Bill50x skrev:rättat mitt tidigare inlägg om Pioneer CD-spelare eftersom det kunde missuppfattas. Det kanske det fortfarande kan, men jag har i alla fall gjort mitt bästa...
j_vorhees skrev:Vilken modell ska man leta efter då? Spelar det någon roll, är det nån som sticker ut bland dessa pioneermaskiner? Anledningen till mitt habegär är ju egentligen ren nostalgi, lyssnar inte speciellt mycket på cd-skivor utan föredrar vinyl.
j_vorhees skrev:Vevade precis iväg en beställning till hifiguru som hade en PD-S505 för 250:- det måste anses som taget
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster