Du kan få låna 2 st 60 x 60 cm med rimligt djup. Lätta att transportera. Väger inte så mycket.
Köpte på mig lite begnade vingar tidigt i sommar. Får väl säga att erfarenheten är goda. Men de syns så att säga. Hustrun och bekanta brukar stå vid de 2 vingarna 60 x 120 cm som jag placerat över bokhyllan. Hustrun pratar om mannens "absorbenter". Dessa över bokhyllan är lite djupare och väger bly. Så det var på gränsen att jag klarade att hiva upp dem på bokhyllan. Kunde ju inte begära hjälp utan det fick bli en senare upptäckt. Jo jo.
Absortionskoffecienten är ca 0,2 till 0,3 över hela frekvensen. Så uppfatttar jag det. Därutöver så diffuserar de reflexerna.
Lite bättre fokus. Lite bättre styrsel i basen. Så uppfattar jag det.
Men jag lånar gärna ut de mindre för lite provande och expreminterande. Alltid kul och få lite synpunkter.
De går att klä i tyg för dem som önskar detta utseende.
Ljudet påverkas var de sitter och hur de är vända. En liten iaktagelse. Den normale vingen, har vad jag kommit fram till, olika spridning av reflexen. Sätter du dem vågrätt sprider de reflexerna nedåt och uppåt. Sitter vingarna lodrätt så sprider de mera åt sidorna.
De ovanför bokyllan går ju inte att vrida eftersom de enbart får plats liggande. Men detta om spridningskaraktären är ju lite spekulationer efter enkelt hörande.
De som är kvadratiska kan vändas åt alla håll. Föredrar att så lite av reflexen är riktat mot lyssningspositionen. De mindre är ju också placerade i väggens övre del.
Men så är det jag uppfattar saken. Och de har hjälpt mig att strama upp bas och fokus något. Hustrun lånar dock gärna ut dem

.