Moderator: Redaktörer
PekkaJohansson skrev:Av en slump hade jag två riktigt bra Beatles-upplevelser tidigare i veckan. Vid ett tillfälle spelades nästan hela "A hard day's night" i en butik och en kväll spelade en bekant några livespår från "Anthology 1". I natt gick jag så tillbaka till ursprunget och referensen för nästan all bra popmusik och spelade de två Beatles-singelsamlingarna "Past masters vol 1" och "Past masters vol 2". Helt fantastiskt, sanslöst och nästan obeskrivligt bra! Tanken slog mig faktiskt att jag med en minimalistisk anläggning, ett bra rum och den samlade Beatles-katalogen på cd från 1987 och 1988 (inklusive monosinglarna!) skulle kunna leva lycklig ganska länge. I dag har jag nynnat hela dagen på "I call your name" som av någon anledning gömdes undan på ep:n "Long tall Sally". Ett stort tack John Lennon och Paul McCartney för allt ni gjorde!
Med vänlig hälsning
Pekka, fortfarande lätt omskakad
Dartman skrev:Siouxie & the Banshees - Peepshow. Kör lite åttio/nittiotal idag. Tidigare har Beautiful South spelats. De har verkligen en makalös syntes av sockersöta melodier kopplat till mycket mörka texter. I like!
/Jonas
TCM skrev:Dartman skrev:Siouxie & the Banshees - Peepshow. Kör lite åttio/nittiotal idag. Tidigare har Beautiful South spelats. De har verkligen en makalös syntes av sockersöta melodier kopplat till mycket mörka texter. I like!
/Jonas
Låter som en bra dag! Tycker speciellt om Beautiful South. Tycker att din beskrivning är på pricken. Sätter på:
http://open.spotify.com/track/2eveWMxL9y2mDWjwn2f0M7
Dartman skrev:Siouxie & the Banshees - Peepshow
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster