Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Den gode Naqref skrev detta, viewtopic.php?p=873163#p873163
Bill50x skrev:Får väl ta en tur till järnaffären då... tack för tipsen om hur hantera islagsmuttrarna!
/ B
darkg skrev:El. Invändig sexkant.
paa skrev:Det spelar ju ingen större roll, man kan dra åt högtalarelementet alldeles för hårt med både insex och torx.

Maccis skrev:Annars finns ju "rampamuff", vet ej dock hur dessa är i MDF.
sky_eye skrev:Nej, det blir inte mycket bök och varför tror du att islagsmutter blir tätare?
joakimfors skrev:Rampamuff is the shit. Använde det när jag byggde mina pjäser. Med rampamuff behöver man ju inte heller borra igenom baffeln utan man kan lämna kvar lite material på insidan/i botten så blir det garanterat tätt.
Perfector skrev:Om du får tag i mutter med torxskruv så behöver du aldrig trycka på skruven när den ska in ut, och slipper därmed risken att muttern trycks in i lådan.
RogerGustavsson skrev:Perfector skrev:Om du får tag i mutter med torxskruv så behöver du aldrig trycka på skruven när den ska in ut, och slipper därmed risken att muttern trycks in i lådan.
Vad är "mutter med torxskruv" för något? TORX är ju spåret i skallen på skruven.
Perfector skrev:RogerGustavsson skrev:Vad är "mutter med torxskruv" för något? TORX är ju spåret i skallen på skruven.
och mutter sitter i lådan. Har du inget annat att göra än att missförstå per automatik?
RogerGustavsson skrev:Perfector skrev:RogerGustavsson skrev:Vad är "mutter med torxskruv" för något? TORX är ju spåret i skallen på skruven.
och mutter sitter i lådan. Har du inget annat att göra än att missförstå per automatik?
Du kan väl utrycka dig bättre? Mutter med torxskruv säger inget.
AndreasArvidsson skrev:Då undrar jag vad spårmönstet på skruven har att göra med risken att man trycker in muttern i lådan?
Jag tycker helt klart att man bör limma fast islagsmuttrar då de annars kan lossa samt täta gängorna då dessa läcker luft. Att dra direkt i trät är mycket enklare om man inte tänker hålla på och ta loss elementen ofta.
Perfector skrev:Att ni bara orkar tjafsa så här när ni vet vad som avses.
Ni måste ha jävligt tråkigt hemma.
Bill50x skrev:Är det någon idé att dra en bult/skruv från baksidan av kabinettet/lådan som pressar mot elementets baksida?

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster