BosseS skrev:Lysande. 4 beställda, marginellt billigare än frakten...
Hej BosseS,
Lägger du upp en bild på dem när de har landat i brevlådan?

//H
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
BosseS skrev:Lysande. 4 beställda, marginellt billigare än frakten...
Rollo skrev:Mer uppdatering: De första plastemblemen från shapewaysshoppen har lämnat 3d-printrarna och är på väg mot Sverige. Inga misslyckade printningar än så länge...
Metallemblemen är färdigcaddade och ett par prototyper är på väg till mig. Jag tänkte jämföra prototyperna mot det original som misanplass lånade mig och därefter experimentera lite med ytbehandling.
BosseS skrev:Idag anlände mina emblem i plast. Bild:
https://drive.google.com/file/d/0BzKxVP ... sp=sharing
Dom ser bättre ut i verkligen än på bild... Dom är ju helt svarta så jag gjorde ett försök att färglägga den ena med vit tusch. Det fungerar bra även om materialet suger. Missarna som syns på bild ser man inte i verkligheten. Storleken är 8x26 mm.
Rollo skrev:BosseS skrev:Idag anlände mina emblem i plast. Bild:
https://drive.google.com/file/d/0BzKxVP ... sp=sharing
Dom ser bättre ut i verkligen än på bild... Dom är ju helt svarta så jag gjorde ett försök att färglägga den ena med vit tusch. Det fungerar bra även om materialet suger. Missarna som syns på bild ser man inte i verkligheten. Storleken är 8x26 mm.
Åhå! Ytan ser lite grynig ut, men de små detaljerna i loggan verkar inte ha tagit stryk. För att få en mer ursprungstrogen finish borde det inte vara krångligare än att köpa en liten burk svart modellfärg samtidigt som man köper vit modellfärg till bokstäverna.
data_foggen skrev:Har för mig att emblem i original är helt svarta till od-11. Rätta mig om jag har fel.
Rollo skrev:Metallemblemen är färdigcaddade och ett par prototyper är på väg till mig.
Rollo skrev:Rollo skrev:Metallemblemen är färdigcaddade och ett par prototyper är på väg till mig.
Metallemblemen har anlänt! De ser riktigt bra ut, det enda som stör är lite bôs vid skarpa innerhörn. Jag struntar i att polera upp prototyperna, de ser i mina ögon alldeles lagom polerade ut jämfört med originalen.
I morgon postas originalemblem och prototyper till misanplass för funktionell utvärdering: passar de i originalets hål, och sitter de fast utan lim?
bootstrap skrev:....
Nu måste jag naturligtvis fråga varför dom inte ser ut som od11 märket? Har jag missat nåt?
Märkena ser däremot väldigt finna ut.
STDI skrev:bootstrap skrev:....
Nu måste jag naturligtvis fråga varför dom inte ser ut som od11 märket? Har jag missat nåt?
Märkena ser däremot väldigt finna ut.
Märket i plast är till OD11. Märket i metall är till OA12, OA14, OA116 och OA2212. Och de ska inte se exakt lika ut.
bootstrap skrev:Men dom såg lite väl gryniga ut tyckte jag. Går det inte att få dom snyggare?
bootstrap skrev:Dom senast postade är ju jättesnygga.
Rollo skrev:
Rollo skrev:I morgon postas originalemblem och prototyper till misanplass för funktionell utvärdering: passar de i originalets hål, och sitter de fast utan lim?
misanplass skrev:Emblemen passade perfekt!
Renobo skrev:Jag vill ha 2 st. Eller fler... men vad kostar det?
Krister
data_foggen skrev:Rollo skrev:
De i mässing kommer att göra sig superbra mot det svarta metallgallret på od-11.![]()
//H
momus skrev:...
det lilla plastmärket på högtalargallret (som nästan alltid trillade av).
momus skrev:data_foggen skrev:Rollo skrev:
De i mässing kommer att göra sig superbra mot det svarta metallgallret på od-11.![]()
//H
Observera att OD 11 inte hade Sonabmärket i mässing som original. Endast det lilla plastmärket på högtalargallret (som nästan alltid trillade av).
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster