Moderator: Redaktörer
sportbilsentusiasten skrev:Rapport dag 1: Guru lät bra som alltid. Och hos Marten var det mycket bra i stora rumet, wow det är första gången jag varit impad av detta rum. Kul att de fått till det, har ju haft synpunkter tidigare men nu var det riktigt trevligt! BRA dynamik, oansträngt o hyfsat musikaliskt.
Annars lät det inge vidare i centrumhotellen. Brukar vara bäst på Arken, jag hoppas det stämmer även i år !
PS
och även på denna mässa lät Devialet helkass, fattar inte vad alla lyriska recentioner kommer av. Ok det låter rent men dödstrist överlag och musikaliskt förvirrat på komplex musik.
sprudel skrev:sportbilsentusiasten skrev:Rapport dag 1: Guru lät bra som alltid. Och hos Marten var det mycket bra i stora rumet, wow det är första gången jag varit impad av detta rum. Kul att de fått till det, har ju haft synpunkter tidigare men nu var det riktigt trevligt! BRA dynamik, oansträngt o hyfsat musikaliskt.
Annars lät det inge vidare i centrumhotellen. Brukar vara bäst på Arken, jag hoppas det stämmer även i år !
PS
och även på denna mässa lät Devialet helkass, fattar inte vad alla lyriska recentioner kommer av. Ok det låter rent men dödstrist överlag och musikaliskt förvirrat på komplex musik.
Maarten var fantastiskt, kanske något lite tunt i basen men det är en smaksak, men separationen och 3D, helt outstanding.
Morello skrev:Fantastisk kul att se så många forumansikten i O&G-rummet!
Johan_Lindroos skrev:Perfekt, Sprudel!
Jag minns dem från mässan. De var mycket snygga och ser ut att ha en vettig funktion. Jag tog t.o.m. en bild på skapelserna.
Jag gillar att de är genomskinliga, då kan man även använda dem framför fönster men ändå släppa in ljus.
Alltså OM man behöver akustikreglera fönstren. Jävligt smart![]()
Trevligt att råkas förresten!
sportbilsentusiasten skrev:Era bägge rum gjorde det och några få ytterligare. Heder!
Dock tyckte jag att det lät lite bättre förra året. Kanske var det det öppna fönstret iår? Men fortfarande är det ju ett gott stycke över vad de flesta presterar på mässan.
..
sportbilsentusiasten skrev:Allmän mässfeedback
- elektrostater, lät lika dåligt som vanligt på mässor. Mycket bättre hemma hos folk. Ni som har erfarenhet av dessa vidunder, vad beror det på?

Johan_Lindroos skrev:Hoppsan, ovanstående visar baksidan! Men det är väl inte så dj-la viktigt, eller?!
Johan_Lindroos skrev:Det såg ut som dessa, Martin Logan CLX Art:
Bild . . .
Fotot länkat från Martin Logans hemsida.
(Tror du det räcker så, Peter Steindl?)
RogerGustavsson skrev:
Vad var det för Magnepan som demades?
Nattlorden skrev:Någon som lyssnade på den nya QLN trean?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster