Moderator: Redaktörer
mx skrev:Vad rekommenderar ni för förstärkare?
mx skrev:Det bästa vore någonting med inbyggd USB-DAC.
mx skrev:Behöver jag köpa en hörlursförstärkare eller fungerar Sennheiser HD650
med en MacBook direkt? Med fungerar menar jag inte att det låter ur
hörlurarna, utan att de presterar som tänkt.
Morello skrev:mx skrev:Vet inte riktigt hur bra/dålig apple är, men de flesta bärbara datorer har katastrofalt dålig analogutgång, vilket tarvar en extern USB-DAC.
Piotr skrev:Morello skrev:mx skrev:Vet inte riktigt hur bra/dålig apple är, men de flesta bärbara datorer har katastrofalt dålig analogutgång, vilket tarvar en extern USB-DAC.
Apples ljudutgångar brukar vara väldigt bra faktiskt. Helt annan liga än vad som är praxis i dylika apparater. Har gjort lite mätningar, postar nån dag när jag hittar tid.
Nivån är också lite högre än vanligt, uppåt 1.5Vrms vilket kan vara tillräckligt för vissa användare.
mx skrev:Det där har jag inte alls skrivit.
jockewe skrev:Här kommer mina personliga reflektioner.
Hörlursutgången på en MacBook Pro låter i mina öron betydligt sämre än en iPhone 4s - Varför har jag ingen aning om...
jockewe skrev:Här kommer mina personliga reflektioner.
Hörlursutgången på en MacBook Pro låter i mina öron betydligt sämre än en iPhone 4s - Varför har jag ingen aning om...
Jag använder dagligen Saffire Pro DSP och tycker att det låter riktigt bra om mina 600 lurar!
Jag har till "stereon" en MF X Can3 med MF strömförsörjning och det låter underbart, kan inte avgöra om det är
"bättre" än Focusrite, bara annorlunda, illussoriskt större och djupare ljud men andra faktorer är det vilken som!
Skulle nog vara nöjd med Saffire även om dens programvara är rätt kass (MixControl)
/J
mx skrev:Jag har själv inte köpt något förstärkare än, om jag nu någonsin kommer att göra det. Använder uttaget från iPhone 5S eller MacBook Pro.
HD650 skrev:jockewe skrev:Här kommer mina personliga reflektioner.
Jag använder dagligen Saffire Pro DSP och tycker att det låter riktigt bra om mina 600 lurar!
Jag har till "stereon" en MF X Can3 med MF strömförsörjning och det låter underbart, kan inte avgöra om det är
"bättre" än Focusrite, bara annorlunda, illussoriskt större och djupare ljud men andra faktorer är det vilken som!
Skulle nog vara nöjd med Saffire även om dens programvara är rätt kass (MixControl)
/J
Kanon! Hd600 har 300 Ohm impedance som HD650 så det låter lovande. Använder du alltså bara Saffire (ingen hörlursförstärkare) med hd600?
Användare som besöker denna kategori: PerStromgren och 25 gäster