Jag är tillbaka i DIY träsket, denna gång så ska det byggas bejsers på nytt. Efter mitt första bygge så tröttnade jag snabbt då jag inte hade pengar över till en miniDSP samt att lådorna såg jäkligt tråkiga ut med sina skruvhål. Jag var helt enkelt för less på att göra klart bygget så jag sålde dem.
Nu sitter jag med 2st. SVS PC12-NSD. Klart det är ett annat ljud än mina gamla baby LAB12or men där är ingen punch alls. Efter otaliga PM med MattiasBGD så kom jag fram till att Ultimax 15" passar mig perfekt. Jag har inga storleksbekymmer, därav lådorna på ca. 190l. Ursprungligen var det tänkt 150l men går upp till 190l för att få mindre spill per skiva. Jag tänker bygga i 19mdf med en frontbaffel på 38mm. Jag kommer även att införskaffa en handöverfräs, långa limknäcktar för att utesluta skruv i lådan. Såhär ser lådan ut i bassbox(se ej till parametrarna, de stämmer ej).

Min inköpslista:
4x Ultimax 15"
1-2x Behringer EP4000
1x MiniDSP
1x Bosch Handöverfräs 1200w
x antal limknektar
Diverse frässtål
Terminaler
Fiberduk
Tätningslist från Hifi-kit
Någon form av fötter till dem, är lite sugen på SD fötter men de är så jäkla dyra tycker jag, får komma tillbaka till det.
Tanken är att köpa 2 EP-4000 för 4x650W i stereo läge, vilket Bakerman har föreslagit.