Komorok skrev:Perfector har gjort högtalare.

Jag har skrattat högt åt några av dina inlägg den senaste tiden!!

ftorsell har också gjort högtalare.

Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:Perfector har gjort högtalare.
Johan_Lindroos skrev:Jag tycker det blir lite rörigt när tillverkare som inte finns längre, är med.
Kan vi inte enas om att det är aktuella tillverkare som vi skriver om? Eller bara nämna Finns/nedlagt eller nå´t.
Förstainlägget verkar i alla fall handla om tillverkare som finns idag.
misanplass skrev:penke62 skrev:Svalander, icke att förglömma.
Vad tillverkar Svalander?
Urbanears - hörlurar
Rauna of Sweden AB - högtalare
Respons - högtalare
Lejonklou - förförstärkare, effektförstärkare, grammofonsteg
bakerman22 skrev:Komorok skrev:Perfector har gjort högtalare.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag har skrattat högt åt några av dina inlägg den senaste tiden!!
ftorsell har också gjort högtalare.
Piotr skrev:Såg att de Geer nämndes och om vi nu tillåter oss att nämna mikrofontillverkare så..
Milab
Pearl
Line Audio
Vallejos skrev:Om man skulle vilja få tag i en äldre vinylspelare, svensk, är det då Unamco T1 och Sonab 85S (?) som gäller? Eller finns det fler förslag på spelare som inte kostar skjortan och som är svensktillverkade?
murgatroyd skrev:Peter, vad hette firman som tillverkade Oden och Freja som Thore Wallenstand ibland hade i lager på sent 70-tal?
Snyggt slut och försteg i lite samma anda som G.A.S. vill jag minnas... Minnet kan svika här, men jag lånade hem Freja minns jag iaf
murgatroyd skrev:Där satt den!Tack!
Gör han chips numera?![]()
Vallejos skrev:Kul att även Sentec gjorde vinylspelare.
murgatroyd skrev::D
Har du nån info kvar om Oden & Freja? Jag hittar konstigt nog ingen info på nätet om dessa...
Piotr skrev:misanplass skrev:penke62 skrev:Svalander, icke att förglömma.
Vad tillverkar Svalander?
Urbanears - hörlurar
Rauna of Sweden AB - högtalare
Respons - högtalare
Lejonklou - förförstärkare, effektförstärkare, grammofonsteg
Urbanears är dock ett varumärke, inte ett företag eller en tillverkare.
petersteindl skrev:Piotr skrev:Såg att de Geer nämndes och om vi nu tillåter oss att nämna mikrofontillverkare så..
Milab
Pearl
Line Audio
Hmm, bra där. Jag måste haft kortslutning eftersom jag glömde dessa. Det finns dock en till mikrofontillverkare som Jan-Erik Persson och Semmy använder sig av. Jag minns aldrig vad han heter, men googling säger, Jörgen Thuresson. Även Bertil A känner honom väl. Vi har ett gäng mycket duktiga mikrofontillverkare i detta land.
Mvh
Peter
phloam skrev:Almen skrev:phloam skrev:Audio Pro FTW! (..är väl svenskt? Fortfarande?)
Jodå, det är Pantzar i Hbg fortfarande. De är ju till och med aktuella med en aktiebolagsfusion - Sonab går upp i Audio Pro, om jag fattat rätt. Inte för jag vet varför, och vad det innebär, men...
Har för mig att jag läst nåt om det, var inte tanken lite att återupprätta Sonab till sin forna status..?
shifts skrev:Copland - var det inte lite halvt svenskt i alla fall? Kanske är det nerlagt i dag, vet faktiskt inte.
shifts skrev:Ah ok, men minns jag fel när jag säger att det delvis var svenskt? Någon med koppling till bolaget var kanske svensk. Känns så bekant, men mitt minne sviker mig.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster