Så nu sitter jag och letar efter vettiga konstruktioner, ev så överväger jag att ge mig på att konstruera något själv.
Har tittat på bland annat Bruce Rozenblits konstruktioner då jag tidigare byggt ett transformatorkopplat steg han konstruerat och varit mycket nöjd med detta. Här finns dock en nackdel, han använder sig av JJs EL509S och dessa är jättedyra om man behöver sisådär 35st.
Har även tittat en del på en massa olika konstruktioner som bygger på det ryska 6c33c, men är lite vilse i det träsket då det finns en hel uppsjö. Här finns också en del information om att man konsumerar dessa rören ganska fort ? Vissa säger så fort som 1000Hr ? Någon erfarenhet ?
Ett rör som jag dock fastnat för är det ryska 6c19p som man kan få i jättestora kartonger för inga pengar alls, hittar dock dåligt med fakta på dessa ? Vet att Bruce har konstruerat ett steg med dessa han kallade T16 men han har aldrig släppt ritningen till allmänheten.
Man skulle ju kunna köra en 30st per kanal ?

Någon som har erfarenheter av OTL-byggen med andra rör kanske ? eller i alla fall tips på andra rör att bygga med ?
Trafon jag fått tag i har följande sekundärer:
1x 340V 0.4A Anod 136VA
3x 70V 0.4A Bias 28VAst
8x 12.6V 4A Glöd 50.4VAst
1x 2.7V 4A Glöd 10.8VA
1x 6.3V 4A Glöd 25.2VA
2x 120V 4A Anod 480VAst
Totalt 1483.2VA Lindat på en 2000VA kärna för lite bättre prestanda.
Med trafon följde 8st 200V 3300uF Rifa kondensatorer.
Mvh
Och såklart lite bilder