Moderator: Redaktörer
HK430 skrev:hur grundlurad måste man vara av illusionernas gud för att vilja betala
HK430 skrev:ja 600 papp för en högtalare är ju inte kaffepengar direkt, även om den råkar vara en av "världens bästa"
enda förklaringen till att man spenderar dom pengarna måste vara att man är grundlurad av illusionernas gud
Vallejos skrev:HK430 skrev:ja 600 papp för en högtalare är ju inte kaffepengar direkt, även om den råkar vara en av "världens bästa"
enda förklaringen till att man spenderar dom pengarna måste vara att man är grundlurad av illusionernas gud
Tja, det är ju också ett bra sätt att visa omgivningen hur mycket pengar man har
Nattlorden skrev:Vallejos skrev:HK430 skrev:ja 600 papp för en högtalare är ju inte kaffepengar direkt, även om den råkar vara en av "världens bästa"
Tja, det är ju också ett bra sätt att visa omgivningen hur mycket pengar man har
Bra? Tror inte det är många i omgivningen som har förstånd att bli imponerade... Så många i landet är det inte som vet vad det där är (eller Dynaudio över huvud taget för den delen). En riktigt dyr bil fungerar hundrafalt bättre.
Vallejos skrev:Har man köpt dessa högtalare så har man säkert matchande elektronik också... Jag är rätt säker på att om man lägger så mycket pengar på ljudåtergivning så har man redan en riktigt fin bil...
Vallejos skrev:Har man köpt dessa högtalare så har man säkert matchande elektronik också... Jag är rätt säker på att om man lägger så mycket pengar på ljudåtergivning så har man redan en riktigt fin bil...
Nattlorden skrev:Vallejos skrev:HK430 skrev:ja 600 papp för en högtalare är ju inte kaffepengar direkt, även om den råkar vara en av "världens bästa"
Bra? Tror inte det är många i omgivningen som har förstånd att bli imponerade... Så många i landet är det inte som vet vad det där är (eller Dynaudio över huvud taget för den delen). En riktigt dyr bil fungerar hundrafalt bättre.
Panelguy skrev:"Omgivningen" har i de allra flesta fall inte en aning om hur dyrt HiFi kan vara så ja, en bil, båt eller flådigt hus är nog betydligt bättre om man vill imponera.
Vallejos skrev:Panelguy skrev:"Omgivningen" har i de allra flesta fall inte en aning om hur dyrt HiFi kan vara så ja, en bil, båt eller flådigt hus är nog betydligt bättre om man vill imponera.Vallejos skrev:Har man köpt dessa högtalare så har man säkert matchande elektronik också... Jag är rätt säker på att om man lägger så mycket pengar på ljudåtergivning så har man redan en riktigt fin bil...
Panelguy skrev:Vallejos skrev:Panelguy skrev:"Omgivningen" har i de allra flesta fall inte en aning om hur dyrt HiFi kan vara så ja, en bil, båt eller flådigt hus är nog betydligt bättre om man vill imponera.Vallejos skrev:Har man köpt dessa högtalare så har man säkert matchande elektronik också... Jag är rätt säker på att om man lägger så mycket pengar på ljudåtergivning så har man redan en riktigt fin bil...
Det finns många som knappt har en bil men som istället lagt pengarna på dyr high-end, jag känner till några stycken.
AndreasArvidsson skrev:Dessa vore skoj att lyssna på. Ni har inte lust att ta en sväng förbi Karlstad?
komorok du får lyssna i mitt ställe
Komorok skrev:Vad har högtalaren för delningsfrekvenser? Jag läste igenom pdf:en på hemsidan, men finner bara att delningen är på 6dB/oktav. Någon som vet hur de har löst spridningsproblemen som medföljer de dubbla diskanterna? Varför sitter elementen så långt ifrån varandra, när detta innebär ökade problem med delningarna? Hmmm, snygg högtalare, men jag tror att jag borde gå på demon, så kanske jag kan få svar på mina frågor.
NiklasF skrev:Komorok skrev:Vad har högtalaren för delningsfrekvenser? Jag läste igenom pdf:en på hemsidan, men finner bara att delningen är på 6dB/oktav. Någon som vet hur de har löst spridningsproblemen som medföljer de dubbla diskanterna? Varför sitter elementen så långt ifrån varandra, när detta innebär ökade problem med delningarna? Hmmm, snygg högtalare, men jag tror att jag borde gå på demon, så kanske jag kan få svar på mina frågor.
Kan nästan garantera dig att du kommer gilla det du hör, inte helt olika Ino iaf C4:orna som jag har lyssnat lite mer på.
NiklasF skrev:Jag beklagar sorgen i vanlig ordning, här kommer en aktör in och visar att det är demo för lite prylar och ni väljer att trasha precis som vanligt.
Folk gör väl för i helvetes vad som vill för sina pengar, skäms ta mig fan!!
Användare som besöker denna kategori: Eargasm, Google [Bot], Imperial-Blomman och 29 gäster