celef skrev:jag sa inget men jag tittade surt på snubben i kassan när jag gick, jag tror han förstod att så ska man inte göra!
Bra! Jag brukar också göra så i liknande situationer, det känns skönt när man har markerat ordentligt.
Moderator: Redaktörer
celef skrev:jag sa inget men jag tittade surt på snubben i kassan när jag gick, jag tror han förstod att så ska man inte göra!
celef skrev:jag skulle vilja veta mer om martins och iös branta filter, jag förstår inte riktigt hur filtrets layout ser ut, jag tänkte jag kunde testa att simulera/testa ett i lspcad
sitter nu på mcdonalds och det luktar billig herrdeo om min lattemugg, jag vet inte om jag ska säga till, det kanske bara blir pinsamt och dålig stämning?
Martin skrev:Jag saknar domus, synd att de försvann?
Martin skrev:http://gsjournal.net/Science-Journals/Research%20Papers-Mathematics%20and%20Applied%20Mathematics/Download/4658
Hyperbolic tangent filter kallas det i denna uppsats. Påminner om egenskaperna hos de filter jag brukar använda. Syns inte jättetydligt i graferna eftersom de inte är logaritmiska på frekvensaxeln, men man kan se att böjen "foten" i stoppbandet är skarpare än knät på filtret och man får då en mycket brantare filtrering för samma ordning 'n' på filtret.
darkg skrev:Martin skrev:Jag saknar domus, synd att de försvann?
Dumus hade en sista utpost i Kristianstad till förra eller var det förrförra året. Det verkar funka utan. Man får följa med tiden.
Martin skrev:Domus betyder hus på latin. Ofta när man ber någon äldre person om en vägbeskrivning så ingår begeppet "gamla domus" eller "gamla folkets hus". Tricket är bara att veta om det är gamla gamla domus eller bara gamla som menas. Det kan vara stor skillnad. Ursäkta OT!
Morello skrev:Notera att jag skrev "tex."
Almen skrev:Morello skrev:Notera att jag skrev "tex."
Ja, det noterades. Man skriver helst "t.ex.".
petersteindl skrev:Snart kommer Almen klaga igen.
Morello skrev:Saknar ni folkets hus, HSB och "folkhemmet" också?
rikkitikkitavi skrev:Ett passivt delningsfilter med en akustisk delning låter nog rätt illa.
Morello skrev:Saknar ni folkets hus, HSB och "folkhemmet" också?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster