Moderator: Redaktörer
landa skrev:Är det ett problem i verkligheten att master/slave är begränsade när det gäller ström?
Kalejdokom skrev:iNuke6000 har inbyggd säkring på 12A så det borde inte vara något problem för din elmätare, eller menar du elmätaren för hela lägenheten/huset? I så fall kan den förstås gå i taket. Men det låter otroligt att du skulle komma upp i 12A till slutsteget, även om du driver det hårt.
tobm skrev:Det var det jag misstänkte. Låter som jag får leta en annan lösning? Jag vill ju att slaven ska startas efter mastern (funkar) men stängas av före mastern (funkar inte).
AndreasArvidsson skrev:Jag kört flera olika slutsteg på master/slave och det har fungerat bra. Kan ju förmodligen variera med olika apparater, men för mig har det iaf fungerat utna problem.
-Palle- skrev:Jag slår alltid och undantagslöst av slutstegen sist, har gjort det i ganska många år och aldrig varit med om att det hänt något.
Har jag bara haft tur, eller är det något vanligt förekommande att det blir som Harryup skriver?
darkg skrev:En master-slave med rätt timing går inte att realisera.
UrSv skrev:För övrigt är eBay fullt med relämoduler som tar 12 VDC in som styrsignal och har kraftiga relä på utgången. Optoisolerat. Det vore en smal sak att stoppa valfri sån i en plastlåda och sen eluttag som styrs av var sitt relä. Borde kunna görasd säkert och enkelt.
UrSv skrev:darkg skrev:En master-slave med rätt timing går inte att realisera.
Skit också. Då har jag gjort nåt fel...
darkg skrev:UrSv skrev:darkg skrev:En master-slave med rätt timing går inte att realisera.
Skit också. Då har jag gjort nåt fel...
Berätta gärnajag har haft fel förr. Med rätt timing menar jag att apparat 1 ska slå på innan och stänga av efter apparat 2.
darkg skrev:Men när enheten på första porten slås av är det svårt att stänga av någonting annat innan, i alla fall sekunder innan; förstår du hur jag menar?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster