Moderator: Redaktörer
För den som bara vill ha det allra bästa är det nog klokast dock, att vänta tills Holographic Audio AMP 22 är klar. Den passar som hand i handske med pi60/pi60s och är extremt kompromisslöst uppbyggd, och då blir ju försteget separat, så delbarheten får man automatiskt.
Utöver att alltså ge samma möjligheter som med NAD-apparaterna så kommer AMP 22 att ha några ytterligare finesser, som den mig veterligt kommer att vara först i världshistorien med.
Nattlorden skrev:Nej, den blev detekterad, men det lät inte som några allvarliga eller ens i normalfall störande problem, så med tanke på priset jämfört med det två-tre stegen som uppenbarligen är steget bättre (Holographic och Bryston, troligen även O&G ), så bör det ju framhållas som ett mycket vettigt alternativ, speciellt med tanke på att försteg ingår och att man kan göra det till en tvåstegsraket för riktigt mycket effekt.
IngOehman skrev:LTS har mig veterligt inte testat slutsteget, men enligt NAD är det identiskt samma slutsteg som det som sitter i C375BEE.
Vh, iö
PickePock skrev:Jaha....personligen tyckte jag C275BEE var lite "dov" i toppen när jag jämfört med t.ex. Rotel 1582.
Detta kopplat till en denon receiver. Lät bättre mer naturligt utan....tycker jag.
Däremot tillhör jag dom som väntar på 22:an...om det inte blir över 20k.
AndreasArvidsson skrev:Av namnet så kan man nog anta att de kommer ge ca 150w i 8ohm iaf.
HolographicAudio™ skrev:PickePock skrev:Jaha....personligen tyckte jag C275BEE var lite "dov" i toppen när jag jämfört med t.ex. Rotel 1582.
Detta kopplat till en denon receiver. Lät bättre mer naturligt utan....tycker jag.
Däremot tillhör jag dom som väntar på 22:an...om det inte blir över 20k.
Då väntar du inte förgäves, priset blir nämligen 19995kr. Projektet löper för övrigt på bra nu...
HolographicAudio™ skrev:AndreasArvidsson skrev:Av namnet så kan man nog anta att de kommer ge ca 150w i 8ohm iaf.
Det stämmer bra det, det kommer att lämna ca 150-200W.
60V matning minsus ca 7V förluster ger ca 53V peak vilket motsvarar ca 175W i 8 Ohm.
/Lasse
DVD-ai skrev:Nej, "bäst" är objektivt !
så det beror inte på...
jag har alltid sagt att "jag vet bäst" och det har hitils alltid stämt också, just av den anledningen...![]()
Spännande saker !
kul, hmmm man blir ju ÄKLIGT nyfiken![]()
DOCK så vette tusan om jag vill byta bort fungtionerna hos en hembioreciver... HDMI switch, inbyggda DAC'ar, möjlighet till surround, spännande Audisy inställningar som kan köra ljudet genom en köttkvarn... osv...
skulle sakna det![]()
Även om denna kanske har DAC och digitala ingångar ? (guld värt !!!)
Och fin fina lösningar för att kanske göra mer än vad försteg/ slutsteg/ förstärkare brukar mäkta med... ?!
Hmm, jag funderar på ett Pre25 remote att köra från RCA utgången på mina spelare, för att vid mycket kritisk tvåkanals lyssning inte behöva köra via hembiorecivern alls !
För alla deras fungtioner i en liten låda tenderar ju till att inte göra dom 100% optimala trots allt![]()
Någon dag, någon gång (när jag blir stor) så ska jag nog ha ett Amp27 och ett pre25 remote, men det tar tid att bli stor, tydligen
DVD-ai skrev:Nej, "bäst" är objektivt !
så det beror inte på...
shifts skrev:DVD-ai skrev:Nej, "bäst" är objektivt !
så det beror inte på...
Nej, det är det då rakt inte. Det är helt beroende på situation och i detta fall användningsområde. Hur skulle en integrerad förstärkare vara bäst, om det är ett slutsteg man behöver? Om 300 W är för mycket för basriggen, kan det däremot vara perfekt för topparna – vilket steg är då bäst? Vilket par badbyxor är bäst?
IngOehman skrev:Även Bryston 14B SST testades av LTS utan att kunna beslås med några färgningar. Men det gäller bara efter ett specifikt serienummer. Det är ett mycket kostsamt slutsteg dock.
Sentec PA9 är ytterligare ett, men det är ett litet slutsteg, ett med måttlig effekt, som förstås renderar stor signalpåverkan när den tar slut.keffboy skrev:Jag har ett par mysiga pi60 sen ett par år tillbaka.
Har hittills drivit dem med en Denon AVR-1910 och har varit väldigt nöjd. Nu tycker jag dock den maskinen har dragit sitt strå till stacken och jag är ute efter att uppgradera. Mestadels för att den känns föråldrad och jag gärna skulle vilja kunna köra AirPlay direkt till receiver utan att addera en AppleTV-box.
Tar gärna rekommendationer på setup för att få ut bättre ljud-upplevelse och gärna ännu mer tryck. Har funderat på att köra en extern DAC då jag kör den största delen av min musik direkt från datorn, men frågan är om en extern DAC ger någon faktiskt förbättring (??) från de DAC som finns inbyggda i en bättre receiver. Är ärligt talat lite skeptisk..
Jag tänker mig prisklass på receiver uppåt ca 10 000 kr och även gärna kommentarer på huruvida en extern DAC är värt det eller inte, och isåfall gärna vilken DAC man kan satsa på.
Om jag förstår dig rätt så använder du anläggningen bara tvåkanaligt och har för avsikt att fortsätta göra det, och då kan jag inte låta bli att framföra en favvo-apparat (inte den enda, men en) till pi60/pi60s.
Nu är det om man skall vara noga inte en receiver, så den är ju inte det du frågar om, men den har några poänger som gör att jag gillar den lite extra mycket. Apparaten ifråga heter NAD C375BEE.
Det är en skapligt kapabel komplettförstärkare, som dock har flera små egen egenskap som gör den kul:
1. Den har riktig uppbrytbarhet mellan för- och slutsteg. Den har dessutom rejält med effekt.
2. Det finns en kompisapparat - samma slutsteg, fast utan försteget.
Och vad skall då allt detta vara bra för?
Det är inte säkert att det är så användbara egenskaper alls, men om man har tankar på att bygga ut kapaciteten även i andra domäner, läs basstöd eller basmoduler, så är det ju alldeles utmärkt!
Då apparaten ger uppbrytbar kedja mellan för- och slutsteg, kan en bc60 kopplas in där. Och om man sedan vill bygga längre och ha basmoduler så kan ett elektroniskt delningsfilter komma in på samma plats - samtidigt som man kan köpa ett motsvarande slutsteg till det hela, för lågfrekvensdrivningen.
Typ 11 000:- kostar en C375BEE, och slutsteget (C275BEE) går väl på typ 8 000:- tror jag.
För den som bara vill ha det allra bästa är det nog klokast dock, att vänta tills Holographic Audio AMP 22 är klar. Den passar som hand i handske med pi60/pi60s och är extremt kompromisslöst uppbyggd, och då blir ju försteget separat, så delbarheten får man automatiskt.
Utöver att alltså ge samma möjligheter som med NAD-apparaterna så kommer AMP 22 att ha några ytterligare finesser, som den mig veterligt kommer att vara först i världshistorien med.![]()
Vh, iö
philipbtz skrev:IngOehman skrev:LTS har mig veterligt inte testat slutsteget, men enligt NAD är det identiskt samma slutsteg som det som sitter i C375BEE.
Vh, iö
Frågan är då hur mycket av färgningen beror på försteget kontra slutsteget men om du rekommenderar slutsteget så antar jag att färgningen ändå är så pass liten att man kan njuta fullt ut av ett par pi60s t.ex.
TomKokk skrev:IngOehman skrev:Även Bryston 14B SST testades av LTS utan att kunna beslås med några färgningar. Men det gäller bara efter ett specifikt serienummer. Det är ett mycket kostsamt slutsteg dock.
Sentec PA9 är ytterligare ett, men det är ett litet slutsteg, ett med måttlig effekt, som förstås renderar stor signalpåverkan när den tar slut.keffboy skrev:Jag har ett par mysiga pi60 sen ett par år tillbaka.
Har hittills drivit dem med en Denon AVR-1910 och har varit väldigt nöjd. Nu tycker jag dock den maskinen har dragit sitt strå till stacken och jag är ute efter att uppgradera. Mestadels för att den känns föråldrad och jag gärna skulle vilja kunna köra AirPlay direkt till receiver utan att addera en AppleTV-box.
Tar gärna rekommendationer på setup för att få ut bättre ljud-upplevelse och gärna ännu mer tryck. Har funderat på att köra en extern DAC då jag kör den största delen av min musik direkt från datorn, men frågan är om en extern DAC ger någon faktiskt förbättring (??) från de DAC som finns inbyggda i en bättre receiver. Är ärligt talat lite skeptisk..
Jag tänker mig prisklass på receiver uppåt ca 10 000 kr och även gärna kommentarer på huruvida en extern DAC är värt det eller inte, och isåfall gärna vilken DAC man kan satsa på.
Om jag förstår dig rätt så använder du anläggningen bara tvåkanaligt och har för avsikt att fortsätta göra det, och då kan jag inte låta bli att framföra en favvo-apparat (inte den enda, men en) till pi60/pi60s.
Nu är det om man skall vara noga inte en receiver, så den är ju inte det du frågar om, men den har några poänger som gör att jag gillar den lite extra mycket. Apparaten ifråga heter NAD C375BEE.
Det är en skapligt kapabel komplettförstärkare, som dock har flera små egen egenskap som gör den kul:
1. Den har riktig uppbrytbarhet mellan för- och slutsteg. Den har dessutom rejält med effekt.
Det är inte säkert att det är så användbara egenskaper alls, men om man har tankar på att bygga ut kapaciteten även i andra domäner, läs basstöd eller basmoduler, så är det ju alldeles utmärkt!
Då apparaten ger uppbrytbar kedja mellan för- och slutsteg, kan en bc60 kopplas in där. Och om man sedan vill bygga längre och ha basmoduler så kan ett elektroniskt delningsfilter komma in på samma plats - samtidigt som man kan köpa ett motsvarande slutsteg till det hela, för lågfrekvensdrivningen.
Typ 11 000:- kostar en C375BEE, och slutsteget (C275BEE) går väl på typ 8 000:- tror jag.
Utöver att alltså ge samma möjligheter som med NAD-apparaterna så kommer AMP 22 att ha några ytterligare finesser, som den mig veterligt kommer att vara först i världshistorien med.![]()
Vh, iö
Du rekommenderade Emotiva XPA2,till mig och jag sålde bort min Nad 208'a och har ju pi60s & basstöden.
Är c275bee bättre val än Emotiva och 208'or?
IngOehman skrev:Nej, det är inte min uppfattning att C375BEE är bättre än varken Emotiva XPA2 eller NAD 208, men då den innehåller både för- och slutsteg är det en billigare lösning. Ett rätt så smutt val för den som inte har någon förstärkare alls.
Och så länge de skall driva pi60(/s) och basstöd så räcker effekten. XPA2 ger ju lite mer effekt, och 208 ger mycket mer. Typ lagom mycket för i56 och uppåt.
Vh, iö
IngOehman skrev:Även Bryston 14B SST testades av LTS utan att kunna beslås med några färgningar. Men det gäller bara efter ett specifikt serienummer. Det är ett mycket kostsamt slutsteg dock.
Vh, iö
IngOehman skrev: För den som bara vill ha det allra bästa är det nog klokast dock, att vänta tills Holographic Audio AMP 22 är klar. Den passar som hand i handske med pi60/pi60s och är extremt kompromisslöst uppbyggd, och då blir ju försteget separat, så delbarheten får man automatiskt.
keffboy skrev:IngOehman skrev: För den som bara vill ha det allra bästa är det nog klokast dock, att vänta tills Holographic Audio AMP 22 är klar. Den passar som hand i handske med pi60/pi60s och är extremt kompromisslöst uppbyggd, och då blir ju försteget separat, så delbarheten får man automatiskt.
Menar du denna http://www.holographicaudio.com/product ... even2.html ?
Om jag vill koppla på BS60 till mina pi60, rekommenderar du att gå på den isåfall?
Med vänlig hälsning,
Anton
keffboy skrev:IngOehman skrev: För den som bara vill ha det allra bästa är det nog klokast dock, att vänta tills Holographic Audio AMP 22 är klar. Den passar som hand i handske med pi60/pi60s och är extremt kompromisslöst uppbyggd, och då blir ju försteget separat, så delbarheten får man automatiskt.
Menar du denna http://www.holographicaudio.com/product ... even2.html ?
keffboy skrev:Om jag vill koppla på BS60 till mina pi60, rekommenderar du att gå på den isåfall?
Med vänlig hälsning,
Anton
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst