Nu är det väl dags att uppdatera lite. Kan dock inte hålla uppe Pekkas tempo..

, ni får ha överseende med det.
Han spelar i en helt egen liga............
Men mina senaste alster är riktigt trevliga i alla fall.
Först ut är en skiva med CAB "Theatre De Marionnettes"en skiva med den gamle Tony McAlpine på gura, Virgil Donati trummor, Bunny Brunell bas,
Brian Auger Organ, och några fler. Grym skiva om man gillar fusion(rock) . Har redan deras tidigare skiva så denna var given i samlingen, kanske är detta den bästa av dom.
Andreas Varady en ny väldigt ung gitarrist som Quincy Jones tagit under sina vingar och producerat. Jag har sett youtubeklipp med honom men nu alltså har han släppt en skiva, mycket begåvad kille med romskt ursprung. (Finns otroligt många duktiga romska gitarrister för övrigt), men tyvärr tycker jag att de producerar sönder hans gitarrspel med alldeles för mycket annat på skivan. Andreas kommer inte till sin rätt här tyvärr.
Hansson & Karlsson "självbetitlad" en klassiker som bör finnas i samlingen.
Var förresten på konsert nu i september och såg "Loffe" på trummor tillsammans med Hannah Svensson, sång och Ewan Svensson på gitarr samt Lasse Lundström på bas. Riktigt bra konsert och Hannah bör man skaffa en skiva med, Hon är det nya stjärnskottet på jazzvokalhimlen i sverige, och heller inte glömma bort hennes far som är en briljant gitarrist, har bland annat spelat med Thoots Thileman
Peter Fernandes "Q.E.D. Fusion En skiva där han samlar ihop en massa vansinnesduktiga musiker och satt ihop denna skiva, riktigt trevlig, bl.a en svensk basist spelar med på ett par spår. Johannes Zetterberg (har två skivor med honom också)
Sist men inte minst SImon Phillips "Protocol II" Grym skiva för de som verkligen gillar rockfusion.
Andy Timmons på gitarr, Steve Weingart på Keyboard, och Ernest Tibbs på bas. Detta har blivit en liten favorit, ruskigt snygga grejor spelar dom på denna skiva, och dessutom låtit det få vara kvar en hel del dynamik vilket verkligen inte är vanligt idag.
Det är inte kanske något under av inspelning men väl så god att kunna kräma på lite. Så det känns kul att ha både en bra skiva musikaliskt men även inspelningsmässigt.
Simon Phillips spelar som av guds nåde på denna skiva.
Rekommenderas starkt för dom som gillar denna typ av musik.
Hittills tror jag det är mitt bästa skivköp för detta år: 2014.
Det är ju visserligen ett par månader kvar på året, men jag har svårt att tro att jag kommer hitta något bättre.
Ska ner ikväll förresten på konsert på Nefertiti i Göteborg för att lyssna just på Fusion(rock)
HBC (Scott Henderson - Jeff Berlin - Dennis Chambers)
Hoppas bara de har en vettig ljudtekniker, förra gången Scott spelade var det katastrofdåligt ljud.
Håll till godo och hoppas något av tipsen kan vara någon till godo