Moderator: Redaktörer
Cortado skrev:men ponera att det finns i hela ljudfilen - hur tar jag bort det då?
RogerJoensson skrev:Cortado skrev:men ponera att det finns i hela ljudfilen - hur tar jag bort det då?
Det kan du nog glömma. -Tyvärr.
Man kanske kan dämpa det med en hög notchfilter, men med den typen av ljud, så tror jag att bieffekterna blir mycket värre och mer illaljudande. Du kan ju alltid försöka...
Cortado skrev:Tänkte att man kanske skulle kopiera upp störningen foga ihop dem sen invertera dem summera den inverterade störningen med spåret. Vet inte hur tokigt det blir, men det kostar ju inget att testa.
Cortado skrev:En till tanke är att amplituden på störningen är lite lägre på ena kanalen, får mig att undra om det finns där oplanerat eller inte. Petrucci gjorde ett par spår till för samma spel och introlåten verkar ju ha samma oljud.. Skumt det där.
Cortado skrev:En till tanke är att amplituden på störningen är lite lägre på ena kanalen, får mig att undra om det finns där oplanerat eller inte. Petrucci gjorde ett par spår till för samma spel och introlåten verkar ju ha samma oljud.. Skumt det där.
Nattlorden skrev:en kabel som legat närmre störkällan än den andre? man kan ju undra vad för sorts sak som levererat den sorten signal med den frekvensen. Vad är den för period på den förresten? Kan du mäta det i ditt program? Kan det vara något som likriktats och omformats från närspänningen?
Nattlorden skrev:Njae... om du får transienter, så är det nog fel i tidsdomänen snarare än i amplituden. Då är den kanske inte så konstant som vi hoppades.... eller så är det avrundningen i samplingstid som är problematisk.
Nåja, det var värt ett försök.
A_Lindberg skrev:Massa text
Bill50x skrev:Det måste vara en djäkla bra låt för att orka hålla på så där...
/ B
RogerJoensson skrev:Hör du alltså verkligen knattret i låten (förutom i bröluppehållet och på slutet)?
celef skrev:Vilket hemsk oljud, det skulle vara kul att få höra artistens åsikt, han kanske är nöjd?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster