Moderator: Redaktörer
AndreasArvidsson skrev:Jag har bara lyssnat lite snabbt, men jag tyckte att den var bra. Nu tycker jag väldigt mycket om Pink Floyds senare plattor.
Bill50x skrev:AndreasArvidsson skrev:Jag har bara lyssnat lite snabbt, men jag tyckte att den var bra. Nu tycker jag väldigt mycket om Pink Floyds senare plattor.
Ja, man ser det förmodligen annorlunda om man gillar PF "efter RW". Det gör ju inte jag, precis som jag inte gillar Genesis "efter Peter Gabriel". En generationsfråga kanske?
/ B
AndreasArvidsson skrev:Om det är en generationsfråga vet jag inte. Ibland svarar jag
Bill50x skrev:Det sköna med vår värld är att man har valfriheten. Du gillar PF, jag gillar inte. Du lyssnar på PF, jag inte. Vi nöjda.
/ B
carpelux skrev:Spontan reaktion: Sicket sömnpiller.
Jag spar den till en natt när jag har svårt att somna om...
Bill50x skrev:Fick ju hyffsad kritik i SvD och jag tänkte.... varför inte. Min åsikt annars är att PF efter Roger Waters är inte värt plasten CD'n är gjord på. Så jag lyssnade. Tänkte. Och lyssnade igen.
Det enda jag kan komma på som värdeomdöme är: Skitkass. Eller möjligen "sicken smörja". Alltså, en gång i tiden världens bästa rockband har slutat på samma sätt som Santana, dvs i menlöst plingplongjunk.
Vart är världen på väg?
/ B
AndreasArvidsson skrev:Bill50x skrev:AndreasArvidsson skrev:Jag har bara lyssnat lite snabbt, men jag tyckte att den var bra. Nu tycker jag väldigt mycket om Pink Floyds senare plattor.
Ja, man ser det förmodligen annorlunda om man gillar PF "efter RW". Det gör ju inte jag, precis som jag inte gillar Genesis "efter Peter Gabriel". En generationsfråga kanske?
/ B
Jag gillar både innan och efter RW lika mycket. Annorlunda, men fortfarande ruggigt bra skulle jag beskriva det som. Jag helt enkelt tycker om PF.
Om det är en generationsfråga vet jag inte. Ibland svarar jag
KVA skrev:Det krävs flera lyssningar innan musiken tar tag i en. Det blev ett enormt lyft att lyssna på skivan i blåstråleformat med DTS-MASTER-HD. Lyssna på hela skivan utan avbrott. Att bläddra fram förstör bara upplevelsen.
/Kristian
KVA skrev:De första 10 minuterna eller så är bedårande vacker musik.
Bill50x skrev:Tyck vad ni vill. Om ett halvår kommer ingen att lyssna på skivan.
/ B
AndreasArvidsson skrev:Bill50x skrev:Tyck vad ni vill. Om ett halvår kommer ingen att lyssna på skivan.
/ B
Jag kommer göra det. Vad du gör är upp till dig.
AndreasArvidsson skrev:Jag kommer göra det. Vad du gör är upp till dig.Bill50x skrev:Tyck vad ni vill. Om ett halvår kommer ingen att lyssna på skivan.
Bill50x skrev:Lägg in frågan i din almanacka och rapportera den 25 maj. Tala om hur många gånger du lyssnat på skivan. Och lyssna inte en massa gånger bara för att få rätt
/ B
AndreasArvidsson skrev:Jag har inget intresse att bevisa något för dig så det orkar jag inte göra. Jag vet bara att jag tycker om skivan.Bill50x skrev:Lägg in frågan i din almanacka och rapportera den 25 maj. Tala om hur många gånger du lyssnat på skivan. Och lyssna inte en massa gånger bara för att få rätt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster