Bob Dylans alla bootlegs

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Bob Dylans alla bootlegs

Inläggav hifikg » 2014-11-16 01:02

En polare kikade in häromdagen. Med sig hade han en nyinköpt CD-box med sex fräscha Bod Dylan skivor. Trodde jag. Det var en till i serien bootlegs. Nåväl, jag har ju Bob som en av mina husgudar, bara att peta in skivorna i iTunes (jo, jag måste, min CD-spelare fungerar ju inte ;-) ) och lyssna. Efter en kvart så började jag hoppa mellan spåren för att hitta något guldkorn, något enda... men man måste nog vara en totalt hängiven Zimmerman älskare för att uppskatta de här utgåvorna.

Det här var box nummer 11 (elva!). Ljudkvaliteten lämnar allt övrigt att önska. Det låter hemskt. Tveksamt om min polare tyckte han fått valuta för sin tusenlapp...

Någon som orkat lyssna igenom en hel box?

Bild
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Re: Bob Dylans alla bootlegs

Inläggav Objektivisten » 2014-11-16 04:18

Ja.
Pålitlig, Flexibel, Robust

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2014-11-16 13:58

Du borde få någon slags medalj. Eller varför inte en ensamkonsert med Bob ;-)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
murgatroyd

Inläggav murgatroyd » 2014-11-16 14:17

Rena barnleken vs. vad Deadheads har att gå igenom... 8)

Det här är bara en av 4711 megaboxar, sedan tillkommer förstås alla 471100 "bootlegs" ('tapes') som uppmuntras av GD
Bild
'Audiophile in hibernation'

Användarvisningsbild
CODY

Inläggav CODY » 2014-11-16 21:54

hifikg skrev:En polare kikade in häromdagen. Med sig hade han en nyinköpt CD-box med sex fräscha Bod Dylan skivor. Trodde jag. Det var en till i serien bootlegs. Nåväl, jag har ju Bob som en av mina husgudar, bara att peta in skivorna i iTunes (jo, jag måste, min CD-spelare fungerar ju inte ;-) ) och lyssna. Efter en kvart så började jag hoppa mellan spåren för att hitta något guldkorn, något enda... men man måste nog vara en totalt hängiven Zimmerman älskare för att uppskatta de här utgåvorna.

Det här var box nummer 11 (elva!). Ljudkvaliteten lämnar allt övrigt att önska. Det låter hemskt. Tveksamt om min polare tyckte han fått valuta för sin tusenlapp...

Någon som orkat lyssna igenom en hel box?

Bild

Nä, en hel arbetsdag med demos. Redan dubbeln Basement Tapes från sjuttiotalet hade vunnit på mer stramt urval. Det är ju i o f s kul att de ges ut, för den som är totalt hängiven Zimmerman älskare. Jag tycker att vissa saker som Dylan gjort med The Band på sjuttiotalet är det bästa han gjort, t ex Planet Waves. Jag undrar om inte dessa demos innehåller en hel del Robbie Robertsson. Det brukar inte bli bra. Jag passar :)
Oh, by jingo!

Användarvisningsbild
CODY

Inläggav CODY » 2015-11-07 22:40

Jävligt sugen:

Bild

I vart fall på dubbel-CDn för 180 kr.
Oh, by jingo!

Användarvisningsbild
CODY