AlNiCo skrev:Det ser inte så bra ut där i mitten på baselementet. Är dammkåpan paj eller vad är det för smuts där? Ser ut som korrosion. Skrapar talspolen när man trycker ner den (stabilt)?
Intressant hur Luxor-prylar alltid är fulla med Marcom-kondensatorer och Audax-diskanter.
jo det är rester av skumkanten som ligger i mitten på baselementet. Talspolen skrapar nog när man trycker ner konen men inte så mycket när man hittar mittläget och jag antar att det är det här mittläget man måste fixera när man kantar om (?) föreställer mig också att det är just den biten jag skulle få problem med ifall jag skulle prova o kanta om själv... limmet hugger fast i kanterna när konen inte är helt centrerad o jag tappar nerverna
Zapanasta ifall du läser detta... har du några såna här 8 tummare (färdigt omkantade) i ditt Luxor förråd som du vill sälja?
Har fattat lite tycke för de här lådorna nu även om jag ännu inte vet hur de låter. Tvättade o polerade upp ena högtalarlådan o den blev riktigt fin med lyster i faneret. Lyckligtvis är gallren inte heller inbucklade behöver bara lite ny svart färg. Lådorna verkar också välgjorda innuti med täta limfogar.
Nu borde man ju hitta en matchande Luxor Dirigent receiver med likadant fanerhölje