Strmbrg skrev:Men anläggningsytan mot membranet ger ju samtidigt andra förutsättningar med folien än med tråden. Det är rimligtvis mer komplext än att bara räkna på ett fåtal parametrar.
Ja, det är det! Folienledarna skulle möjligen kunna tänkas sprida ut kraften lite, tråden sitter mera i det fokuserade magnetgapet och ger lite mera spridd kraftöverföring till plastfilmen. Eftersom man driver membranet över ett lite smalare område påverkas antagligen spridningen en del.
Panelguy skrev:Att de skulle byta ut mellanregistren för $500 får nog ses som uteslutet. Jag finner det lite märkligt att man inte ser tejpen bakom mellanregistret på strmbrgs bild, på bilden från HiFi+ syns den väldigt tydligt.
Fast det har jag inte påstått, jag säger bara att 3.7/3.7i verkar ha ett mellanregister som skiljer sig från föregångarna och att det ser ut att drivas över en mindre yta. Eftersom folieledarna är kraftugare ökar även utnivån i det registret, i teorin. Sedan är delningsfiltret annorlunda. Hade varit kul att se lite mera detaljerade mätningar. Nu är ju Strmbrg duktig på foto och kan kamske fixa fler bilder?